וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: כתב אישום בגין שוחד יוגש נגד לחיאני

גלעד גרוסמן

22.4.2013 / 14:01

שנתיים וחצי אחרי שנחשפו החשדות נגד ראש עיריית בת ים, הודיעה הפרקליטות על הכוונה להעמידו לדין בכפוף לשימוע. אישומים יוגשו גם נגד בעלי תפקיד נוספים בעירייה

הפרקליטות הודיעה היום (שני) לראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, על הכוונה להעמידו לדין באשמת מתן ולקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, בכפוף לשימוע שייערך לו בחודשים הקרובים. בנוסף החליטה הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגד בעלי תפקידים אחרים בעירייה, בהם אבי לחיאני, אחיו של ראש העיר.

בפרקליטות הודיעו על הכוונה להגיש כתבי אישום נגד לחיאני ונגד שאר המעורבים, בחמש פרשות שונות. לחיאני חשוד בכך שהיה ערב באופן אישי לחובות בגובה מיליוני שקלים שצברו חברות קבלניות בבעלותו, ופעל ביחד עם אחיו אבי, לקבלת כספי שוחד מגורמים שניהלו קשרים עסקיים עם עיריית בת ים, על מנת לעמוד בהסכמים שכרת עם בנקים שונים וכדי להימנע מפשיטת רגל. לטענת הפרקליטות, בין השנים 2004-2005 קיבל לחיאני כספי שוחד בסך 900 אלף שקלים כספי שוחד.

שלמה לחיאני. אביב חופי
אם לא יוגש האישום יעתור לבג"צ בשל הימשכות ההליכים. לחיאני/אביב חופי

על פי הודעת הפרקליטות, לחיאני ואחיו פנו לעזרא דוש, בעלים של רשת מרכולים מצליחה בעיר בת ים, ובמקרה שני לאבנר קריאף ולגיסו, עובד דודטחי, בעליהם של "קפה ג'ו", מסעדת "גרגירים" ועסקים נוספים בעיריית בת ים, בבקשה לקבל מהם הלוואות בסך מאות אלפי שקלים. השניים ידעו כי בעלי העסקים יסכימו להעניק ללחיאני את ההלוואות, בשל התלות העסקית שלהם בעיריית בבת ים. אבי לחיאני חשוד גם שקיבל מדוש כ-150 אלף שקלים כדי שישפיע על עובדי עיריית בת ים לטובתו. הפרקליטות הודיעה כי כוונתה להגיש כתב אישום נגד דוש בגין מתן שוחד.

ראש עיריית בת ים גם צפוי לעמוד לדין בגין שלוש פרשות נוספות. לטענת הפרקליטות, לחיאני ניצל את מעמדו, תפקידו וסמכויותיו כראש העיר, ופנה לשורה של עובדים בכירים בעיריית בת ים בבקשה שייטלו הלוואות עבורו מבנק איגוד בסכום כולל של 440 אלף שקלים. הכספים נמסרו ללחיאני ושימשו להחזר חובותיו לבנקים. בשל יחסי הכפיפות והמבוכה שבסירוב לפנייתו, נאלצו העובדים להיענות לבקשתו של ראש העיר, ובגינה נחשף כל אחד מהם לחוב בן עשרות אלפי שקלים כלפי הבנק, לאורך מספר שנים.

"שלומי לחיאני פעל בתום לב"

בנוסף, לחיאני חשוד בעבירות של התקשרות אסורה בחוזה, שבועת שקר והפרת אמונים, כיוון שלטענת הפרקליטות, מאז שנבחר לראשות העיר, הוא החזיק ב-45% ממניות המקומון "גל גפן צהוב", ולא דיווח על כך לעירייה ולתאגידים שבבעלותה, עמם התקשר המקומון על מנת שיפרסמו בה. בנוסף, על פי התשתית הראייתית, בעקבות פניות שנעשו לגורמי ביקורת שלטוניים בעניין אחזקותיו במקומון ביצע שלומי לחיאני העברה פיקטיבית של זכויותיו במניות גל גפן, ונתן הצהרה כוזבת לפי חוק הרשויות המקומיות. לחיאני גם חשוד בהעלמת הכנסות בסכום של כשמונה מיליון שקלים עליהם לא דיווח למס הכנסה.

החקירה נגד לחיאני, שנבחר לראשות העיר ב-2003 וב-2008, נפתחה לפני כשש שנים. לפני כשנתיים וחצי הוא נעצר, וכשנה לאחר מכן המליצה המשטרה להגיש נגדו כתב אישום. מאז נמצא התיק בפרקליטות. ההחלטה בנוגע להגשת כתב אישום התעכבה זמן רב, בין השאר בשל יחסים עכורים בין הפרקליטים והחלפת הצוות שטיפל בתיק. ממשרד המשפטים נמסר כי ההחלטה על הגשת כתב האישום התקבלה בתום שלב בחינת החומר וסדרת דיונים שהתקיימו בראשות פרקליט המדינה ובהשתתפות הפרקליטים הכפופים לו, פרקליטת המחוז והפרקליטים המטפלים בתיק. "הימשכות בדיקת התיק נבעה, בין היתר, מכמות החומר הראייתי ומורכבותו, שינויים פרסונליים בצוות התביעה ותיק השופט דנציגר, הקשור לתיק זה, אותו הוחלט לסגור מחוסר אשמה", נמסר. פרקליטו של לחיאני, עו"ד קנת מן, אמר בתגובה כי "בשימוע יתברר כי שלומי לחיאני פעל בתום לב בכל הנושאים המועלים במכתב שנשלח מהפרקליטות, וכי המסקנות אליהן הגיעו בפרקליטות אינן נכונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully