וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה ממליצה להגיש כתב אישום נגד שלומי לחיאני

19.9.2011 / 12:13

המשטרה הודיעה כי קיימת תשתית ראייתית מספקת על מנת להגיש כתב אישום נגד ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, בגין קבלת שוחד. החקירה נגד שופט בית המשפט העליון דנציגר נסגרה

ראש אגף החקירות במשטרה, תת ניצב יואב סגלוביץ', הודיע היום (שני) כי גובשה תשתית ראייתית מספקת נגד ראש עיריית בת ים, שלומי לחיאני, בעבירות של קבלת שוחד מרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור הלבנת הון ועוד. בנוסף נמצאה תשתית ראייתית נגד בעלי תפקידים נוספים בעירייה ונגד גורמים פרטיים בעבירה של מתן שוחד.

עוד על חקירת שלומי לחיאני:
לחיאני עתר לבג"ץ: "סיימו החקירה בענייני"
המשטרה תבדוק הקשרים בין לחיאני לשופט דנציגר
וינשטיין החליט: השופט יורם דנציגר ייחקר במשטרה
חשד: סגנו של לחיאני נתן רישיון עסק תמורת שוחד

לחיאני, ראש עיריית בת ים מאז שנת 2003, נעצר לפני כשנה בידי חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית, בעקבות חקירה סמויה ממושכת, ממנה עלה חשד כי השתמש בכספי העירייה לצרכיו הפרטיים במסגרת פרשת "בית וגן".

פרקליטו של לחיאני, עורך הדין קנת מן, אמר כי בכוונתו להתייצב לשימוע בפרקליטות והוא מאמין שבסופו של דבר לא יוגש כתב אישום כנגד לחיאני. "אנחנו נציג בפני הפרקליטות הסברים לכל פעולותיו של לחיאני, כלכליות ואחרות, שנחקרו על ידי המשטרה, ואנו משוכנעים שבסופו של יום הפרקליטות תקבל את עמדתנו ולא תגיש כתב אישום", אמר.

עוד הודיע סגלוביץ' כי המשטרה סגרה את התיק בנוגע לשופט בית המשפט העליון יורם דנציגר בשל חוסר אשמה, לאחר ששמו נקשר ללחיאני. דנציגר נחקר תחת אזהרה בנושא, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין יהודה וינשטיין, אישר למשטרה לבצע הליך של בדיקה לגבי נסיבות העסקתם של עורכי דין על ידי עיריית בת ים, לרבות משרדו של דנציגר. זאת בעקבות תלונה על ניגוד עניינים לכאורה בשל העובדה שלפני שמונה לעליון, ייצג דנציגר את עיריית בת ים, ובמקביל ייצג את לחיאני בעניינים פרטיים.

"הנחה עובדים וסוחרים לקחת עבורו הלוואות"

על פי החשד, לחיאני הנחה עובדים בעירייה לקחת הלוואות מבנקים. כספי ההלוואות הועברו אל ראש העיר, אשר הוא, באמצעות בני משפחתו ומקורביו, השיב את ההלוואה לנוטלים בהחזרים חודשיים, במזומן. ככלל, עובדי העירייה נוטלי ההלוואות שימשו קודם לכן כפעילים במטה הבחירות של לחיאני לראשות העיר, ולאחר שמונה, מונו לשמש בתפקידים בכירים בעירייה, אם לאחר שבעלי התפקידים הקודמים פוטרו ואם לאחר ש"נתפר" התפקיד עבורם.

עוד על פי החשד, לחיאני קיבל הלוואות מעסקים פרטיים, אשר "נזקקו" להליכים שונים בעירייה, אם בהחלטות הנוגעות להליכי תכנון ובניה ואם בהימנעות מפעולות אכיפה כלפיהם, במספר מקרים. על פי החשד, ראש העיר עשה פעולות שונות להסתרת מקור הכספים שקיבל מאותם גורמים.

כמו כן, המשטרה חושדת שלחיאני פתח חשבונות בנק של העירייה בבנק איגוד, במקביל לניהול משא ומתן עם בנק איגוד אשר נגע לחובותיו הפרטיים של ראש העיר, תוך הסתרת ענייניו האישיים של ראש העיר עם הבנק מגורמי העירייה. מעיריית בת ים נמסר בתגובה להודעת המשטרה כי "אנו מודים למשטרת ישראל על החקירה השקטה והמהירה ומאחלים להם שנה טובה".

להמצלות אין מעמד מחייב

להמלצות המשטרה אין מעמד מחייב, ולמעשה ההחלטה הסופית בשאלה האם להגיש כתב אישום נגד לחיאני ודנציגר תתקבל על ידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין. בעבר כבר היו מקרים שבהם בחר היועץ שלא לקבל את המלצת המשטרה, כפי שקרה בפרשת האי היווני ובמקרים נוספים. בנוגע לדנציגר קיימת כמובן סוגיית חזרתו לבית המשפט העליון. אם יוחלט לבסוף כן להגיש נגדו כתב אישום, זאת תהיה ככל הנראה סוף הקריירה שלו. גם אם יוחלט לסגור את התיק נגדו מחוסר ראיות, כפי שהמליצו החוקרים ביחס לאחד החשדות, וזאת בניגוד לעמדת ראש אח"ם, קשה להאמין שהוא יוכל להמשיך ולכהן כשופט עליון.

אולם, גם אם היועץ יקבע שאין מקום להגיש כתב אישום נגד דנציגר מחוסר אשמה, זה לא יהיה בהכרח סוף פסוק. היועץ יכול לקבוע כי אין מקום להגיש כתב אישום, אולם למתוח ביקורת על התנהלותו של דנציגר. כך פעל היועץ לשעבר, מני מזוז, כאשר קרא לרב הראשי יונה מצגר להתפטר, למרות שהחליט לסגור את התיק נגדו. מקרה דומה היה כאשר וינשטיין מתח ביקורת נוקבת על התנהלותו של האלוף יואב גלנט, למרות שקבע כי לא היה פסול בעצם מינויו, אלם יהיה קשה להגן על המינוי בבג"ץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully