וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינשטיין החליט: השופט יורם דנציגר ייחקר במשטרה

גלעד גרוסמן

1.8.2011 / 13:28

לראשונה, ייחקר שופט בביהמ"ש העליון במשטרה. דנציגר הודיע קודם לכן על יציאתו לחופשה כדי לאפשר השלמת החקירה הנוגעת לקשריו עם ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני החשוד בעבירות מרמה

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין החליט בצהריים (שני) לאשר את חקירתו באזהרה של שופט בית המשפט העליון, יורם דנציגר בנושא קשריו עם ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני החשוד בעבירות מרמה. ההחלטה התקבלה בהתייעצות עם פרקליט המדינה משה לדור, ראש אגף חקירות במשטרה ניצב יואב סגלוביץ', וכלל גורמי המשטרה והפרקליטות הרלבנטיים. הודעה בעניין נמסרה לנשיאת בית המשפט העליון ולבאי כוחו של השופט. מדובר בפעם הראשונה בה ייחקר שופט בבית המשפט העליון במשטרה.

עד כה נמנע היועץ לאפשר את חקירתו של דנציגר כחשוד, אלא רק התיר למשטרה לבצע הליך של בדיקה לגבי נסיבות העסקתם של משרדי עורכי דין שונים על ידי עיריית בת ים, בהם משרדו של דנציגר, לפני שמונה לשופט. במסגרת זו העיד דנציגר פעמיים במשטרה, אולם במשטרה סברו שיש צורך בהבהרות נוספות, ולכן צריך לחקור אותו באזהרה. היום קיבל וינשטיין את הבקשה.

עוד על חקירת השופט דנציגר:
השופט יורם דנציגר השעה עצמו מבית המשפט העליון
המשטרה תבדוק הקשרים בין לחיאני לשופט דנציגר
פרשת לחיאני: שופט העליון דנציגר יעיד במשטרה

דנציגר הודיע על יציאתו לחופשה

וינשטיין הודיע כי בכוונת מערכת האכיפה להשלים את הטיפול בפרשה במהירות, על מנת שהיועץ יוכל לקבל החלטה בנוגע להגשת כתב אישום נגד דנציגר ומעורבים נוספים בפרשה בקרוב.

דנציגר הודיע הבוקר לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית ביניש, על יציאתו לחופשה החל מהיום על מנת לאפשר את השלמת החקירה.

חקירת המשטרה באה בעקבות תלונה על ניגוד עניינים לכאורה בשל העובדה שלפני שמונה לתפקידו בבית המשפט העליון, ייצג דנציגר את עיריית בת ים ובמקביל את ראש העירייה לחיאני בעניינים פרטיים, זאת מבלי שיידע את הגורמים הרלוונטיים על ניגוד העניינים האפשרי. בנוסף, עלה חשד כי בין דנציגר ללחיאני היו קשרים עסקיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully