וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת לחיאני: שופט העליון דנציגר יעיד במשטרה

גלעד גרוסמן

7.3.2011 / 14:42

שופט ביהמ"ש העליון ימסור בימים הקרובים הודעה במשטרה על קשריו עם ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני. זאת בעקבות תלונה על ניגוד עניינים בשל העובדה שדנציגר ייצג בעבר את לחיאני

שופט בית המשפט העליון יורם דנציגר צפוי למסור הודעה במשטרה בימים הקרובים על קשריו עם ראש עיריית בת ים שלומי לחיאני, החשוד בעבירות מרמה. זאת בעקבות תלונה על ניגוד עניינים לכאורה בשל העובדה שלפני שמונה לעליון, ייצג דנציגר את עיריית בת ים, ובמקביל ייצג את לחיאני בעניינים פרטיים.

בהודעה שפרסמה היום דוברות בתי המשפט נמסר, כי השופט דנציגר ימסור את הודעתו "לאחר חודשים ארוכים שבמהלכם נבצר מהשופט מלהתייחס לקשריו עם מר לחיאני (טרם התמנה לכהונת שופט), הן כידידו מזה למעלה מ-20 שנה והן כעורך דינו".

לפני כחודש אישר היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, למשטרה לבצע הליך של בדיקה לגבי נסיבות העסקתם של עורכי דין על ידי עיריית בת ים, לרבות משרדו של דנציגר. זאת, לאחר שעלה חשד, לפיו דנציגר נשכר בעת עבודתו כעורך דין על ידי לחיאני, ובמקביל ייצג אותו בעניינים פרטיים, וזאת מבלי שיידע את הגורמים הרלוונטיים על ניגוד העניינים האפשרי.

"ייצג את לחאיני לפני המינוי לעליון"

סוגייה נוספת שצפויה לעלות על הפרק היא האם היו קשרים עסקיים בין השניים. מעתירה שהוגשה לבית המשפט נגד מינהל מקרקעי ישראל עלה כי לחיאני רכש מכונס נכסים כ-21 דונמים של קרקע חקלאית בנתניה בשנת 1995. במהלך דיון בבית המשפט, הודיע לחיאני כי פעל כנאמן של קבוצת רוכשים, ביניהם דנציגר ושותפו דאז, עו"ד דורי קלגסבלד. לאחר שלחיאני נבחר לראשות עיריית בת ים, ועדיין היו קשורים בעסקת הרכישה, שימשו דנציגר וקלגסבלד כיועצים משפטיים חיצוניים לעירייה.

מדוברות בתי משפט נמסר בעבר כי "השופט דנציגר מכיר את שלומי לחיאני למעלה מ-20 שנים ואף טיפל בעניינים משפטיים שונים שלו, אולם הוא אינו, ולא היה מעולם, שותפו של שלומי לחיאני". עוד נמסר, כי משרד דנציגר קלגסבלד ושות' טיפל בין השנים 2005 ל-2007, לפני מינויו של דנציגר לעליון, במספר עניינים משפטיים של עירית בת-ים. "לא ידוע לשופט דנציגר על פגם כלשהו שנפל (ככל שנפל) בכל הנוגע לשכירת שירותי משרדו על ידי עיריית בת ים, כדי שיספק לעירייה שירותים משפטיים מסוימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully