וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קניות ובתי קפה: ראש העיר רמת השרון נאשם במרמה

גלעד גרוסמן

20.5.2013 / 18:16

יצחק רוכברגר נאשם כי קיבל במרמה כ-120 אלף שקלים מהקרן להשתלמות של עובדי רשויות מקומיות, שאותם החזיר בטרם נפתחה החקירה. בין היתר, קיבל החזר על נסיעה של בתו לספרד

לבית משפט השלום בתל אביב הוגש היום (שני) כתב אישום נגד ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר, בגין עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה והפרת אמונים בתאגיד. זאת, לאחר שהוא נחשד כי קיבל במרמה כ-120 אלף שקלים מהקרן להשתלמות של עובדי רשויות מקומיות, בזמן שכיהן כראש עירייה. כתב האישום הוגש לאחר שימוע שנערך לרוכברגר בפני פרקליט המדינה משה לדור.

על פי כתב האישום, עליו חתומה פרקליטת מחוז תל אביב, אריאלה סגל-אנטלר, בין השנים 2004-2006 כיהן רוכברגר כיו"ר הקרן להשתלמות של עובדי רשויות מקומיות, במקביל לכהונתו כראש עיריית רמת השרון. על פי חוק, אסור היה לרוכברגר לקבל שכר על עבודה מעבר לתשלום עבור כהונתו כראש העיר. לטענת הפרקליטות, כדי לעקוף את האיסור, רוכברגר ובכירים בקרן סיכמו כי הוא יקבל סכום הוצאות מוגדל, וכך הוא יקבל 6000 שקלים בחודש במקום 500 שקלים.

איציק רוכברגר, ראש עיריית רמת השרון, פברואר 2013. דרור עינב
על פי חוק, אסור היה לרוכברגר לקבל שכר על עבודה מעבר לתשלום עבור כהונתו כראש העיר/דרור עינב

בכתב האישום נטען כי רוכברגר המציא חשבוניות וקבלות בגין הוצאותיו האישיות, שהוצגו על ידו כאילו היו קשורות לכיסוי עלויות בהן נשא במסגרת תפקידו בקרן, בעוד שלמעשה כלל לא היו קשורות לתפקידו. עוד נטען, כי בחלק מהקבלות זייף פרטים שהיו רשומים בהן כדי שייחזו ככאלה שראוי היה לתת לו החזר כספי בגינן. כתוצאה ממעשיו קיבל רוכברגר 117,894 שקלים שלא כדין, סכום שהוחזר על ידו לאחר מכן בטרם נפתחה החקירה המשטרתית.

בין השאר, נטען בכתב האישום כי רוכברגר הגיש לקרן קבלות וקיבל החזרים עבור שעורי אנגלית לבתו, לאחר שזייף את הקבלות ורשם את שמו כך שיראה הוא לומד אנגלית על חשבון הקרן. במקרה אחר קיבל החזרים עבור נסיעה של בתו לספרד במסגרת משלחת נוער. כמו כן, במהלך השנים 2005-2006, הגיש רוכברגר לקרן כ-73 קבלות על רכישות מזון ב"שופרסל" רמת השרון בסכום כולל של כ-31.5 אלף שקל. הקניות, לטענת הפרקליטות, היו לצרכיו הפרטיים או של משפחתו, ולא היה מדובר ב"כיבוד" כפי שכתב על גבי הקבלות.

65 אלף שקלים לבתי קפה ומסעדות

כמו כן, לטענת הפרקליטות רוכברגר ביקש החזרים עבור ארוחות במסעדות שונות, כאשר במקרה אחד ביקש החזר של 5,000 שקלים עבור ארוחה במסעדת "פאשה" בירושלים. רוכברגר צירף לחשבונית מכתב בו ציין כי מדובר ב"אירוח כבאים", אולם לטענת הפרקליטות מדובר היה באירוע משפחתי, ללא קשר לתפקידו של הנאשם בקרן. עוד נטען, כי הגיש לקרן קבלות רבות בין היתר בגין שירותי הסעדה שקיבל בבתי קפה ובמסעדות, בסך כולל של כ-65 אלף שקלים, כאשר היה מדובר בארוחות שלא היו קשורות לעבודתו שבקרן. בנוסף, הוא הגיש קבלות על ארוחות גם לעירייה וגם לקרן, וקיבל החזר כפול.

רוכברגר נאשם גם שהגיש לקרן קבלות על רכישת מאייד למזגן שהותקן בביתו, רכישת מקרר לביתו, שירותים למחשבו האישי ועבור טלוויזיה שקנה לביתו.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully