וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית רמת השרון יואשם בקבלת דבר במרמה

גלעד גרוסמן

13.2.2013 / 17:54

יצחק רוכברגר יואשם בכפוף לשימוע שקיבל במרמה 120 אלף שקלים כשכיהן במקביל כיו"ר קרן השתלמות, אף שהחוק אוסר עליו לקבל שכר על עבודה מעבר לתשלום עבור כהונתו כראש עירייה

ראש עיר נוסף בדרך לספסל הנאשמים? שבועיים לאחר הגשת כתב אישום נגד ראש עיריית רמת גן, צבי בר, הודיעה היום (רביעי) פרקליטות מחוז תל אביב להגיש כתב אישום נגד ראש עיריית רמת השרון, יצחק רוכברגר, בגין קבלת דבר במרמה. זאת בכפוף לשימוע שייערך לו בפני פרקליט המדינה משה לדור. רוכברגר חשוד כי קיבל במרמה כ-120 אלף שקלים מהקרן להשתלמות של עובדי רשויות מקומיות, בזמן שכיהן כראש עירייה.

איציק רוכברגר ראש עיריית רמת השרון. קובי אליהו
יואשם בהגשת קבלות מזויפות שלא היו קשורות להוצאותיו כיו"ר הקרן. רוכברגר/קובי אליהו

על פי החשד, בשנים 2006-2004 כיהן רוכברגר כיו"ר הקרן להשתלמות של עובדי הרשויות המקומיות, במקביל לכהונתו כראש עיריית רמת השרון. על פי חוק, אסור היה לו לקבל שכר על עבודה מעבר לתשלום עבור כהונתו כראש העיר. על תפקידו כיו"ר הקרן הוא היה זכאי לקבל החזר הוצאות בלבד. בהודעה שפרסמה הפרקליטות נמסר כי בחודש מרץ 2005 הוחלט בקרן להעלות את הסכום של החזר ההוצאות ל-6,000 שקלים, במקום 500.

על פי החשד, מכיוון שנאסר על רוכברגר לקבל שכר נוסף, ועל מנת לקבל את מלוא הסכום שאושר להחזר הוצאותיו, הוא הגיש קבלות על הוצאות פרטיות שונות, חלקן קבלות מזויפות, אשר לא היו קשורות כלל להוצאותיו כיו"ר הקרן. בדרך זו קיבל כ-120 אלף שקלים, שאותם החזיר לפני שנפתחה החקירה. הגשת כתב האישום כפופה לשימוע שייערך לרוכברגר בפני פרקליט המדינה.

פרקליטו של רוכברגר, עורך הדין ליאור אפשטיין, אמר בתגובה להחלטה: "אנחנו סומכים על הפרקליטות, מדובר בגוף מקצועי. אנו שמחים שהם הזמינו אותנו לשימוע כדי לקבל מאיתנו תשובות. נשטח את טענותינו בפניהם. מדובר בנושא של החזרי הוצאות שמתרחשים בו לפעמים טעויות, אולם משם ועד מעשים פלילים הדרך ארוכה".

לפני כשבועיים הוגש כתב אישום נגד ראש עיריית רמת גן צבי בר. על פי כתב האישום, בר, המשמש כראש העירייה מאז 1989, קיבל כשני מיליון שקלים שוחד מיזמים כדי לקדם פרויקטים נדל"ניים בעיר. כתב האישום מייחס לו חמישה מקרים שונים של קבלת שוחד. כתב האישום נגדו התאפשר לאחר שאחד המעורבים בפרשה, שבעבר הוגש נגדו כתב אישום, הפך לעד מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully