וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפיין באירופה: לשחרר הנערים שפצעו את אדל הקטנה

יהושע בריינר

25.8.2013 / 17:09

ארגונים פרו-פלסטיניים: הנערים הנאשמים ביידוי אבנים על הרכב בו נסעה אדל ביטון בת ה-3 ופצעו אותה קשה "עומדים בפני מאסר עולם על פשע שלא אירע, תאונת דרכים של מתנחלת"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

ארגונים פרו-פלסטיניים באירופה החלו בשבועות האחרונים בקמפיין לשחרורם של חמשת הנערים מהכפר חארס שבשומרון, המואשמים כי יידו בחודש מרץ האחרון את האבנים על כלי הרכב של משפחת ביטון בכביש מספר 5 סמוך לאריאל, אשר גרמו לפציעתה הקשה של אדל בת השלוש. חמשת הנערים, המואשמים בשורה של עבירות ניסיון לרצח, מככבים בקמפיין כחלק ממסע הקורא לחרם על חברות בינלאומיות הפועלות בשטחי הגדה המערבית. המוקד של הקמפיין, שכולל עצומות שנשלחות לשגרירויות ישראל השונות באירופה, הוא בלונדון, שם צפויה להתקיים ביום שישי הקרוב הפגנה הקוראת לשחרורם של חמשת "ילדי חארס", כפי שהם מכונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עדיין בשיקום בבית לוינשטיין. אדל ביטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

לטענת הארגונים, חמשת הנערים נאלצו להודות ביידוי האבנים כיוון ש"עונו בכלא הישראלי". באחד הסרטונים מתראיינים הוריו של אחד הנאשמים, שמספרים כי חיילים "דרכו על ידו של בננו עד שלבסוף נשברה, לאחר ששאלו אותו אם ביד הזו הוא זרק את האבנים". בהמשך, מספרת אמו של הנער, דרשו ממנו חוקריו להודות, אחרת יביאו את אמו ואחותו ויפשיטו אותן לפניו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הקמפיין החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

כחלק מהקמפיין, מותקפים גם כלי התקשורת הישראליים על כך ששיתפו פעולה עם גרסת הצבא. לטענתם, מדובר למעשה בתאונת דרכים של "מתנחלת בלתי חוקית". "חמישה נערים פלסטינים עומדים בפני מאסר עולם על פשע מעולם לא אירע", נכתב באחד האתרים הקורא לשחרורם. "תאונת דרכים של מתנחל הוגדרה כ'מעשה טרור'. לחמו למען צדק עבור ילדי חארס".

משפטם של חמשת הפלסטינים - עלי שאמלווי, מוחמד חליב, מוחמד סולימאן, עמאר סוף ותאמר סוף, נמשך בימים אלה. אדל ביטון עדיין נמצאת בהליך שיקום בבית החולים השיקומי "בית לוינשטיין". לפני מספר שבועות שוחררה לראשונה בחזרה לסוף שבוע ראשון בביתה שבהתנחלות יקיר מאז פציעתה הקשה.

עוד בנושא:
אדל הקטנה חזרה לבית החולים: "ממשיכים קדימה"
בתום ארבעה חודשים: אדל הקטנה חוזרת הביתה
נעצרו עשרה חשודים ביידוי האבנים על האם ובנותיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully