וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: פקחי האו"ם לא רשאים לבקר באתרים שהופצצו

צוות החקירה לבדיקת ההפגזה הקטלנית יישאר במלון בדמשק: שר ההסברה הסורי הודיע כי המנדט של האו"ם אינו כולל ביקור באתרים שרוססו לכאורה בגז כימי. "תקיפה תוביל לכדור אש"

צילום: אבי פרץ, עריכה: יאיר דניאל

סוריה הודיעה שלא תאפשר לפקחי האו"ם לבקר באזור שרוסס לכאורה בנשק כימי. שר ההסברה בממשלת סוריה, עומראן זועבי, אמר הבוקר (ראשון) כי מדובר באתרים שאינם נכללים במנדט שקיבל צוות הפקחים הבינלאומי לבחון.

משמעות הדבר היא שכל ראייה לשימוש בנשק כימי עלולה להיעלם מהמקום. ואולם, בסוף השבוע דווח בעיתונות הבריטית כי שלושה פצועים, שנפגעו לכאורה מגז עצבים, הוברחו לירדן כדי שיהיה ניתן לקחת מהם דגימות דם ושתן.

שר ההסברה הסורי אמר כי "דמשק משתפת פעולה בשקיפות עם חקירת האו"ם", אך לא תתיר את הבדיקה, משום שהיא עשויה להפר את ריבונותה. מוקדם יותר, דווקא אמר שר החוץ של איראן, ג'וואד זריף, כי ממשלת סוריה הבטיחה לטהרן שהיא תעניק למומחי האו"ם גישה לאותם אזורים.

קבורת תושבי הפרבר חמוריה, שנהרגו לכאורה במתקפת נשק כימי. דמשק, סוריה, 22 באוגוסט 2013. רויטרס
ג'יפ מפנה גופות של תושבי חמוריה, פרבר בדמשק שהותקף לכאורה בגז/רויטרס

סוכנות הידיעות הסורית הרשמית ציטטה דברים נוספים שאמר השר, בהם שב על אזהרתו לפיה "התערבות צבאית אמריקנית תביא להשלכות חמורות מאוד, ותיצור כדור אש שיצית לא רק את סוריה, אלא את המזרח התיכון כולו". לדבריו, אם ארה"ב תוביל מבצע צבאי בסוריה, "זה לא יהיה פיקניק".

מאז המתקפה בשבוע שעבר בסוריה בפרברי דמשק, גובר הלחץ על הממשל האמריקני לצאת למתקפה צבאית בסוריה – אם כדי להבהיר לנשיא אסד שכל שימוש בנשק כימי נגד אזרחים לא יעבור בשתיקה, ואם כדי לפגוע בתשתית הכימית של צבא סוריה. אמש שוחחו הנשיא אובמה וראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, והציגו תסריטים אפשריים לטיפול בסוגיה. בשיחת טלפון שקיימו השניים במשך 40 דקות שקלו וקמרון "תגובה רצינית", הכוללת פעולה צבאית, לנעשה בסוריה.

המשבר בסוריה - כותרות נוספות
בלי תמונות זוועה: בארה"ב מביטים על סוריה מרחוק
איראן מזהירה: "השלכות חמורות להתערבות בסוריה"
נתניהו לאסד: "האצבע על הדופק, יכולה לעבור להדק"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully