וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משפט המאה" נפתח בסין: שוחד ענק ורצח מסתורי

בו שי-לאי, שהיה הכוכב העולה של המפלגה הקומוניסטית, מואשם בשחיתות. הוא נראה הבוקר לראשונה מאז שנעצר בשנה שעברה ומאז שאשתו הורשעה ברצח אזרח בריטי. גזר הדין ידוע מראש

בסין נפתח הבוקר (חמישי) משפטו של בו שי-לאי, בכיר המפלגה הקומוניסטית המואשם בשוחד ובשחיתות. בו, בן 64, היה הכוכב העולה של המפלגה הקומוניסטית, והעמדתו לדין - לצד אשתו, שהואשמה ברצח אזרח בריטניה - הוגדרה "משפט המאה" בסין.

לפי כל ההערכות הוא צפוי להישלח למאסר. המשפט נחשב לאירוע החשוב ביותר במדינה מאז עלייתו לשלטון של הנשיא שי ג'ין-פינג, שהבטיח לנקות את מנגנוני המפלגה מהשחיתות שפשתה בהם.

הטלוויזיה הממלכתית של סין הודיעה כי ההכרעה במשפט צפויה לכל היותר תוך יומיים, וכי פסק הדין ייקבע בתחילת החודש הבא.

נפילתו של בו נחשבת לטלטלה הגדולה ביותר במפלגת השלטון בסין זה עשרות שנים. הוא לא נראה בפומבי זה שנה וחצי, ורק הבוקר פרסמה התביעה תצלום שלו מבית המשפט בעיר ג'ינאן. הוא נראה מגולח ומסופ וללא אזיקים. בו הורשה ללבוש חולצה לבנה מכופתרת ולא היה במדי עציר, ככל הנראה מתוקף מעמדו הרם, עד לאחרונה, בשורות השלטון.

משפט המאה בסין - כותרות אחרונות
מיוחד לוואלה! חדשות: סוחרי הגופות - הסודות מאחורי המשפט
הדיון במשפטה של בו שי-לאי הסתיים תוך כמה שעות בלבד
אפקט הדומינו: עד לאן תגיע הטלטלה הפוליטית במפלגת השלטון?

משפטו של בו שילאי, בכיר המפלגה הקומוניסטית המואשם בשוחד. סין, אוגוסט 2013. רויטרס
בו שי-לאי בתמונה שהופצה הבוקר בתקשורת הסינית/רויטרס
משפטו של בו שילאי, בכיר המפלגה הקומוניסטית המואשם בשוחד. סין, אוגוסט 2013. רויטרס
משפטו של בו שילאי, בכיר המפלגה הקומוניסטית המואשם בשוחד. סין, אוגוסט 2013/רויטרס

בו הואשם בקבלת שוחד בגובה 22 מיליון יואן (כמעט ארבעה מיליון דולרים) ממקורבו איש עסקים, ובניצול לרעה של כוחו כדי להסוות את תפקידה של אשתו בפרשת רצח. לפי דיווחים מבית המשפט, הוא הכחיש את הטענות הקשורות לאישום בשחיתות. "אני מקווה שבית המשפט יבחן את התיק באופן הוגן לפי החוק הנהוג במדינה", אמר.

הפרשה התפוצצה בחודש פברואר 2012, לקראת חילופי השלטון בסין הנערכים פעם בעשור. אשתו של בו, גו קאי-לאי, הובאה לספסל הנאשמים יחד עם משרתה האישי, ג'אנג שיאו-ג'ון, והשניים הורשעו ברצח ניל הייווד, איש עסקים בריטי וידיד קרוב של המשפחה. הייווד מצא את מותו בנסיבות מסתוריות בנובמבר 2011 בעיר צ'ונג-צ'ינג - שם גרה גו יחד עם בעלה. גו נידונה למאסר עולם ולעונש מוות על-תנאי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
משפטו של בו שילאי, בכיר המפלגה הקומוניסטית המואשם בשוחד. סין, אוגוסט 2013. רויטרס
עשרות שוטרים מחוץ לבית המשפט בעיר ג'ינאן, הבוקר/רויטרס

בו שילאי כיהן בזמנו בתפקיד מזכיר המפלגה הקומוניסטית, התפקיד הבכיר ביותר במחוז, והיה מועמד לקידום בפוליטביורו, המועצה העליונה של המפלגה. לפי דיווחים בלתי-רשמיים וטענות של מתנגדי משטר וגולים סינים, מפכ"ל המשטרה וואנג ובו שי-לאי היו מעורבים בפשעים קשים בהרבה שנעשו בצ'ונג-'צינג, בהוראת גורמים בכירים במפלגה הקומוניסטית, בהם רצח וסחר באיברים. האשמות אלו מעולם לא פורסמו רשמית בסין, ולא נכללו בכתב האישום.

מחוץ לבית המשפט עמד הבוקר אדם שהזדהה בשם הי, שסיפר לכתבים כי עבד בעבר בצ'ונג-צ'ינג. לדבריו, הוא לא העז לספר למשפחתו כי הוא עומד להגיע לאולם הדיונים, דבר המעיד על הרגז העז שמעורר "משפט המאה" בקרב אזרחי המדינה. האיש, בן 51, תיעד במצלמת הטלפון את המסכים שהעבירו תמונות מבית המשפט, ואמר כי בו שי-לאי הוא אדם דגול. "אם מדובר במשפט צדק, מדוע השוטרים כאן כל-כך לחוצים", שאל. לדבריו, זה לא משנה כיצד שופטים אותו - "מה שמשנה זה כיצד כותבים את ההיסטוריה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully