וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: אישום נגד "הכוכב" לשעבר של המפלגה הקומוניסטית

בו שי-לאי, שהיה מועמד לתפקיד סגן ראש הממשלה, הואשם במתן שוחד, מעילה וניצול לרעה של כוחו. הוא לא הופיע בפומבי כמעט שנה וחצי. אשתו כבר הורשעה ברצח איש עסקים בריטי

בו שי-לאי, הפוליטיקאי הסיני, שהיה בעברו הכוכב העולה של המפלגה הקומוניסטית, הואשם היום (חמישי) בשחיתות, במה שעתיד להיות מהמשפטים החשובים במדינה. בו מואשם במתן שוחד, מעילה וניצול לרעה של כוחו - כך דיווחה סוכנות הידיעות שינואה. לפני שהודח, היה בו מועמד לתפקיד סגן ראש הממשלה.

אפשר שבו בן ה-64 יתייצב בבית המשפט כבר בשבועות הקרובים, לאחר שלא נראה בפומבי כמעט שנה וחצי. על פי כתב האישום, בו ניצל את מעמדו כדי לספק הטבות לאחרים ובתמורה קיבל "כמות גדולה מאוד" של כסף ונכסים.

לפני קצת פחות משנה אשתו של בו הייתה הנאשמת המרכזית במשפט הטעון ביותר מבחינה פוליטית שנערך בסין זה עשורים. על ספסל הנאשמים ניצבה גו? קאי-לאי, אשתו של בו?, שיחד עם משרתה, ג'אנג שיאו-ג'ון, הואשמו והורשעו ברצח ניל הייווד, איש עסקים בריטי וידיד קרוב של המשפחה, שמצא את מותו בנסיבות מסתוריות בנובמבר האחרון בעיר צ'ונג-צ'ינג - שם גרה גו יחד עם בעלה. הוא כיהן אז בתפקיד מזכיר המפלגה הקומוניסטית, התפקיד הבכיר במחוז. לפי החשדות שפורסמו בתחילה, גו הרעילה את הייווד בגלל מה שהוגדר "מחלוקת עסקית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully