וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערפל נמשך: לבני ועריקאת נפגשו בירושלים

צוותי המשא ומתן של ישראל והרשות הפלסטינית נפגשו אתמול בבירה תוך שמירה על מעטה חשאיות, לבקשת שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי. לבני: "סיכמנו להיפגש שוב"

לשכת העיתונות הממשלתית

(לבני ועריקאת בפגישתם הקודמת, בשבוע שעבר)

המשא ומתן המדיני נמשך: שרת המשפטים ציפי לבני והשליח המדיני יצחק מולכו ערכו אתמול (שלישי) פגישת משא ומתן עם הנציגים הפלסטינים למשא ומתן, סאיב עירקאת ומוחמד שתיה. בפגישה, שנערכה בירושלים, נכח גם השליח האמריקני לשיחות, מרטין אינדיק. בתום המפגש אמש אמרו הצדדים כי הם סיכמו כי לקיים פגישות נוספות גם בעתיד.

ציפי לבני, ג'ון קרי וסאיב עריקאת עם חידוש שיחות השלום בוושינגטון, יולי 2013. AP
ממשיכים לשמור על חשאיות. לבני ועריקאת עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי/AP

הפגישה אתמול התקיימה תחת מעטה של חשאיות, כאשר לכלי התקשורת לא נמסרו פרטים לגבי המועד והמקום שבו התקיימה הפגישה, וכמובן לא לגבי התוכן שעלה בה. הסיבה לכך היא בקשה מפורשת של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, משני הצדדים להימנע ממסירת פרטים לעיתונות. הצדדים צפויים במסגרת השיחות הקרובות לדון בנושאי הליבה של המשא ומתן. עם חידוש השיחות דווח כי הפגישות יתקיימו לסירוגין בישראל וברשות הפלסטינית, אך עד כה נערכה פגישה ראשונה בוושינגטון ושתי פגישות נוספות בירושלים.

ביום חמישי שעבר נפגשו הצדדים פעם נוספת - לראשונה בישראל בסבב הנוכחי. לראשי הצוותים, ציפי לבני וסאיב עריקאת, לא הצטרפו המתווכים האמריקנים, ובראשם מרטין אינדיק. עם זאת, אין לייחס לכך משמעות באשר לחוסר התערבותה של ארצות הברית בתהליך. הפגישה התקיימה בחדר מבודד בבית מלון בירושלים, בחשאיות שהולמת את רצון שני הצדדים. בישראל מבקש ראש הממשלה בנימין נתניהו לשמור על פרופיל נמוך ככל הניתן של הכיסוי התקשורתי הנוגע למשא ומתן עם הפלסטינים. נתניהו אינו רוצה בעיות מבית, מתוך הליכוד או מקרב מפלגות ימין אחרות, ולכן השיחות עם הרשות זוכות למינימום התייחסות מצדו או מצד אנשיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully