וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיימה פגישה חשאית בין לבני לעריקאת בירושלים

15.8.2013 / 0:06

צוותי המשא ומתן של ישראל והרשות הפלסטינית נועדו בחדר בית מלון בבירה, ללא התערבות אמריקנית, כאשר שליחו של הנשיא אובמה למו"מ, מרטין אינדיק, נותר מחוץ לחדר

לשכת העיתונות הממשלתית

צוותי המשא ומתן של ישראל והרשות הפלסטינית חידשו אמש (רביעי) את השיחות ביניהם על הסדר הקבע - לראשונה בפגישה שהתקיימה בישראל. לראשי הצוותים, ציפי לבני וסאיב עריקאת, לא הצטרפו המתווכים האמריקנים ובראשם שליחו של הנשיא ברק אובמה למשא ומתן, מרטין אינדיק. עם זאת, אין לייחס לכך משמעות באשר לחוסר התערבותה של ארצות הברית בתהליך. בתום הפגישה אמר גורם מדיני ישראלי כי הצדדים צפויים להיפגש פעם נוספת בימים הקרובים.

הרחק מעיני הציבור: המו"מ המדיני מתחדש במיקום חשאי

ג'ון קרי ומרטין אינדיק השליח האמריקני המיוחד למו"מ הישראלי פלסטיני. יולי 2013. AP
המתווכים האמריקנים נשארו בחוץ. אינדיק וקרי/AP

הפגישה התקיימה בחדר מבודד בבית מלון בירושלים, בחשאיות שהולמת את רצון שני הצדדים. בישראל מבקש ראש הממשלה בנימין נתניהו לשמור על פרופיל נמוך ככל הניתן של הכיסוי התקשורתי הנוגע למשא ומתן עם הפלסטינים. נתניהו אינו רוצה בעיות מבית, מתוך הליכוד או מקרב מפלגות ימין אחרות, ולכן השיחות עם הרשות זוכות למינימום התייחסות מצדו או מצד אנשיו. מכאן גם ההחלטה לשחרר את 26 האסירים הפלסטינים אתמול בשעה 1:00 בלילה.

מה שהחל כמחווה ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, לקראת חידוש המו"מ, הפך ככל שהתקרב מועד השחרור, לכאב ראש לא קטן עבור ממשלת ישראל, שהסכימה לשחרר רוצחים. אך במקום להתייצב מול המצלמות ולהסביר את ההיגיון בשחרור אותם מחבלים "ותיקים" שיכול לחזק את אבו מאזן, העדיף הצד הישראלי להסתיר את המעשה ולהעלימו מהתודעה הציבורית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ג'ון קרי ציפי לבני וסעיב עריקאת. AP
הרצון לחשאיות הוא הדדי. קרי בין לבני לעריקאת/AP

מנגד, בצד הפלסטיני מתחילים להבין את בעיה שאליה נקלעו. ממשלת ישראל מפרסמת בימים האחרונים את שלל תכניותיה לבנות בגושי ההתנחלויות. לכאורה, בדיוק לפי ההבנות עם הממשל האמריקני. אולם הפרסומים הללו פגעו בעיקר ברשות הפלסטינית וגרמו לאבו מאזן, שוויתר על דרישתו להקפיא את הבנייה בהתנחלויות, להצטייר באור מגוחך במיוחד. יו"ר הרשות הופך כעת במובן מסוים לבן ערובה. אם יעצור את המו"מ מול ישראל בגין הבנייה בהתנחלויות, הוא גוזר על 78 האסירים הוותיקים שאמורים להשתחרר בפעימות הנוספות, את המשך המאסר. אם לא יפסיק את השיחות והבנייה תימשך - תוך שהצד הישראלי מתרברב בכך, הוא יזכה לביקורת חריפה במיוחד לא רק מכיוון חמאס, אלא גם מהציבור הפלסטיני. מכאן רצונו להימנע מחגיגות תקשורתיות בגין חידוש השיחות על הסדר הקבע.

עדכון ראשון: 21:28

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully