וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

'ישראל בקרב דיפלומטי: צבא מצרים - התקווה היחידה'

בכיר ישראלי תיאר ל"ניו יורק טיימס" את הקמפיין המדיני למניעת הדרדרות נוספת בשכנה מדרום. "אנחנו אולי לא אוהבים את מה שאנחנו רואים, אבל צריך להציל את מה שאפשר"

ישראל מתכוונת להגביר השבוע את הלחץ הדיפלומטי שהיא מפעילה על וושינגטון ועל מדינות אירופה לתמוך בממשלה הזמנית במצרים, חרף מעשי האלימות נגד תומכי "האחים המוסלמים".

לפי דברים שמביא הבוקר (שני) ה"ניו יורק טיימס" מפי גורם ישראלי בכיר, השגרירים בוושינגטון, בלונדון, בפריז, בברלין ובבירות אחרות באירופה, יפעילו לחץ בקרב שרי החוץ בבירותיהם כדי לתמוך ברעיון.

במקביל, גורמים מדיניים בארץ יטענו באזני דיפלומטים זרים בירושלים כי צבא מצרים הוא "התקווה היחידה" למניעת הדרדרות נוספת בקהיר.

"אנו מנסים לשוחח עם שחקני מפתח ועם מדינות מפתח, ולהפיץ את דעתנו, לפיה אתה עלול לא לאהוב את מה שאתה רואה, אך אין לך ברירה", אמר אותו הגורם. "אם אתה מתעקש על עקרונות גדולים, תפספס את המהות: להחזיר את מצרים למסלול בכל מחיר. ראשית, יש להציל את מה שאפשר, ואז להתמודד עם הדמוקרטיה והחירות. בשלב זה, זה הצבא - או אנרכיה", הוסיף.

שרת החוץ האירופית קתרין אשטון בפגישה עם שר ההגנה של מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. קהיר, יולי 2013. רויטרס
שר ההגנה המצרי, גנרל א-סיסי, עם שרת החוץ של האיחוד האירופי אשטון/רויטרס

אמש הזהירה מצרים את מדינות המערב שלא להתערב בעניינה הפנימיים. שר החוץ בממשלה הזמנית, נביל פהמי, הזהיר כי "כל מאמץ להרחיב את המשבר מעבר לגבולות מצרים רק יעודד את הפילוג וידחה את הפיוס". במסיבת עיתונאים שכינס בקהיר, התייחס פהמי לאזהרות לגבי ביטול המענקים הכלכליים שנותנות למצרים ארה"ב ומדינות באיחוד האירופי, בהן גרמניה, ואמר: "אנו פתוחים לקהילה הבינלאומית ולרעיונות מבחוץ, אבל ההכרעה (בנוגע לפתרון המשבר) תהיה של מצרים בלבד. אנחנו מעריכים את הסיוע החיצוני ולא יעלה על הדעת שהוא ייעצר". שר החוץ המצרי הוסיף כי הוא מתקשה להבין מדינות שהשיבו את שגריריהן מקהיר בגלל "המשבר הפנימי" בארצו.

בעניין אחר, אמר פהמי כי כוחות הביטחון במדינה שמרו על איפוק במהלך ההפגנות בימים האחרונים וההתבצרות ההמונית במסגד אל-פאתח בקהיר. הוא הביע צער על "מעשי האלימות והפשע שבוצעו בידי ארגונים לא-ממשלתיים", ואמר כי אלמלא היו השוטרים מקפידים על איפוק, מספר הנפגעים היה עשוי להיות גבוה בהרבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully