וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: 38 תומכי מורסי נהרגו בניסיון בריחה מהכלא

18.8.2013 / 21:49

התקרית הקשה אירעה במהלך מהומה שהתפתחה במתקן כליאה בו הוחזקו אנשי האחים המוסלמים. בכך עולה מספר ההרוגים בהתנגשויות עם כוחות הביטחון במצרים ל-868

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מצרים ממשיכה לספור קורבנות: 38 תומכי האחים המוסלמים נהרגו היום (ראשון) במהלך מהומה שאירעה בבית כלא בקהיר, כך אמר גורם ביטחוני במדינה. משרד הפנים המצרי טרם פרסם את מספר ההרוגים הרשמי בתקרית, אולם בהודעה מטעמו נמסר כי כמה אסירים נהרגו במהלך ניסיון לברוח מהכלא.

העיתון אל-מסרי אל-יום הוסיף כי האירוע החל כאשר חמושים תקפו את כלא אבו-זעבל שבקהיר, אחד ממתקני הכליאה הגדולים והידועים במדינה. במהלך השנים הוא נודע בתור כלא ל"אסירים פוליטים" שהכיל כבר בימיו של הנשיא מובארק את אנשי האחים המוסלמים. הוא נחשב השני ב"חשיבותו" אחרי כלא טורה, שם מוחזק מובארק מאז הדחתו. סוכנות הידיעות הצרפתית ציינה כי במהלך המהומה שהתחוללה במקום עשו הסוהרים שימוש בגז מדמיע בניסיון לפזר את ההתקוממות.

גורמים רשמיים במצרים אישרו את הדיווח ואמרו כי מספר לא ידוע של אסירים נהרגו כאשר נחנקו למוות כתוצאה משאיפת הגז המדמיע שנורה לעברם. לפי משרד הפנים, במהלך האירוע כמה אסירים השתלטו על אחד מקציני המשטרה במקום ולקחו אותו בן ערובה. בהמשך הוא אמנם שוחרר, אך דווח כי הוא במצב קשה.

גורם משפטי אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי מדובר בתקרית שונה לחלוטין, בה מצאו את מותם כמה אסירים שנחנקו למוות כשהובלו לבית הכלא באוטובוס של כוחות הביטחון.

מצרים, אוגוסט 2013. מערכת וואלה!
כוחות הביטחון במצרים/מערכת וואלה!

בתוך כך, בשעות הערב יצאו מפגינים תומכי האחים המוסלמים משש נקודות כינוס שונות לצעדות שיעדן בית המשפט החוקתי שבקהיר, זאת – חרף האזהרות שנשמעו מצדן של רשויות הביטחון ועל אף העוצר הלילי שהוטל בשבוע שעבר, ואשר מתחיל מידי ערב ב-7. בנוסף, דווח כי בצעדה בחלוואן, שמדרום לבירה, משתתפים תומכי מורסי שקוראים קריאות נגד ממשלת המעבר, וכי בהפגנה בעיר מינייה, שבה ריכוז גבוה של נוצרים, קוראים להפלת המשטר הצבאי.

מוקדם יותר דיווחה רשת אל-ג'זירה מפי מקורות במצרים כי כמה הפגנות שתכננו לקיים הערב תומכי האחים המוסלמים בוטלו, בשל חשש לנוכחות צלפים של צבא מצרים על גגות בניינים בזמן המחאה. "כמה תהלוכות שתוכננו להתקיים בקהיר בוטלו מסיבות ביטחוניות", אמרה יסמין עאדל, דוברת מטעם הקואליציה נגד ההפיכה. בין היתר, כך לפי אל-ג'זירה, בוטלה צעדה לעבר כיכר רוקסי שבצפון קהיר – אחרי שהגיעו עדויות על צלפים שכבר התמקמו על הציר המיועד.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הפגנה במצרים, צעדות במצרים, 18.08.2013. רויטרס
תהלוכת תומכי מורסי/רויטרס

הממשלה המצרית הודיעה כי במהלך ההפגנות והעימותים שאירעו אתמול ברחבי המדינה, נהרגו 79 בני אדם ונפצעו כ-550 – כך לפי סוכנות הידיעות מאנה. מאז יום רביעי, אז פרצה המחאה הנוכחית, ועד היום נהרגו לפחות 868 בני אדם.

"אלו שחושבים שאלימות תגרום למדינה לכרוע ברך בפניהם – צריכים לחשוב שוב", אמר היום מפקד הצבא עבד אל-פתח א-סיסי במהלך פגישה עם קציני צבא ומשטרה. "אנחנו לעולם לא נשתוק למול אלה המבקשים להרוס את המדינה שלנו". עם זאת – במה שנראה כמו "מחווה" למפגינים נגדו הבהיר שר ההגנה כי יש "במצרים מקום לכולם" והוסיף שלצבא אין כל כוונה להשתלט על השלטון. "אנחנו פועלים בשיא הכבוד והנחישות בשנה האחרונה. העם המצרי הוא חופשי, ומצרים תלויה ברצון של העם. אנחנו מבצעים את רצונו של העם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully