וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים באזהרה למערב: אל תתערבו במשבר הפנימי שלנו

במסיבת עיתונאים בקהיר אמר שר החוץ כי הסיוע הכלכלי לארצו חשוב וכי "לא מקובל" שהוא יופסק בתגובה לאירועי האלימות. הוא הטיל על האחים המוסלמים את מלוא האחריות למשבר

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

שר החוץ של מצרים, נביל פהמי, טוען כי כוחות הביטחון במדינה שמרו על איפוק במהלך ההפגנות בימים האחרונים וההתבצרות ההמונית במסגד אל-פאתח בקהיר. במסיבת עיתונאים שכינס הבוקר (ראשון) הביע פהמי צער על "מעשי האלימות והפשע שבוצעו בידי ארגונים לא-ממשלתיים", ואמר כי אלמלא היו השוטרים מקפידים על איפוק, מספר הנפגעים היה עשוי להיות גבוה בהרבה.

בדבריו פנה פהמי לקהילה הבינלאומית, והזהיר כי "כל מאמץ להרחיב את המשבר מעבר לגבולות מצרים רק יעודד את הפילוג וידחה את הפיוס". בהתייחסו לאזהרות לגבי ביטול המענקים הכלכליים שנותנות למצרים ארה"ב והאיחוד האירופי, אמר פהמי: "אנו פתוחים לקהילה הבינלאומית ולרעיונות מבחוץ, אבל ההכרעה (בנוגע לפתרון המשבר) תהיה של מצרים בלבד. אנחנו מעריכים את הסיוע החיצוני ולא יעלה על הדעת שהוא ייעצר". שר החוץ המצרי הוסיף כי הוא מתקשה להבין מדינות שהשיבו את שגריריהן מקהיר בגלל "המשבר הפנימי" בארצו.

המשבר במצרים - כותרות אחרונות
מצרים: 250 אנשי האחים המוסלמים חשודים ברצח
ראש ממשלת מצרים: נוציא את "האחים" אל מחוץ לחוק
תיעוד: הצבא המצרי יורה אש חיה במפגין לא-חמוש

שר החוץ של מצרים, נביל פהמי, במסיבת עיתונאים. קהיר, 18 באוגוסט 2013. רויטרס
שר החוץ המצרי, נביל פהמי, הבוקר בקהיר/רויטרס

האיחוד האירופי: שוקלים את יחסינו עם מצרים

פהמי ניצל את הכינוס כדי למתוח ביקורת על כלי התקשורת הזרים, שלדבריו מציגים תמונה מעוותת של האירועים. הוא הביע חרטה על כך שתמך בתנועת "האחים המוסלמים" בעבר, ותהה מדוע התקשורת הזרה אינה מסקרת את "הטרור" שנוקטים המפגינים התומכים בתנועה.

לדברי עיתונאים במקום, בכינוס חולקה ערכה עם תצלומים של "אנשי האחים המוסלמים", המתעדת אותם לכאורה אוחזים בסכינים וברובים כבדים.

מנגד, שיבח שר החוץ פהמי את תפקוד כוחות הביטחון, ואנשיו הציגו סרטון ובו שוטר משקה במים אישה מחוץ למסגד אל-פאתח.

בתוך כך, האיחוד האירופי הודיע כי ישקול בימים הקרובים את יחסיו עם מצרים. בהודעה משותפת של נשיא המועצה האירופית הרמן ואן רומפוי ונשיא הנציבות האירופית חוזה מנואל ברוסו, קרא האיחוד לכל הצדדים במצרים לשמור על איפוק.

במקביל, נמסר כי מוחמד אל-בראדעי, שכיהן כסגן הנשיא הזמני והתפטר מתפקידו במחאה על מעשי האלימות, יצא היום לווינה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
תומכי מורסי התבצרו במסגד אל-פתאח בקהיר והתעמתו עם כוחות הביטחון, 17 באוגוסט 2013. רויטרס
לטענת שר החוץ המצרי, "האחים המוסלמים" נושאים במלוא האחריות למשבר/רויטרס

ראשי "האחים המוסלמים" קראו לקיים אחר הצהריים הפגנות בקהיר, אחרי שאתמול נעצרו 250 מאנשיהם בחשד לרצח ולעבירות טרור. מספר ההרוגים במצרים מאז יום רביעי נאמד ב-750.

במהלך העימותים הקשים שאירעו בתום תפילות יום השישי במסגדים, הודיע משרד הפנים המצרי כי כוחות הביטחון במדינה הצליחו לסכל ניסיונות של תנועת האחים המוסלמים לבצע פיגועים במבנים ציבוריים ובתחנות משטרה ברחבי המדינה. בהודעת המשרד נאמר כי התנועה האיסלאמית רוצה "לגרור את המדינה למעגל אלימות ובלבול על ידי הטלת טרור על אזרחים".

תומכי מורסי התבצרו במסגד אל-פתאח בקהיר והתעמתו עם כוחות הביטחון, 17 באוגוסט 2013. רויטרס
מצרים טוענת כי העיתונות הזרה מתעלמת מ"מעשי הטרור" של המפגינים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully