וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומכי מורסי התבצרו במסגד בקהיר

תומכי מורסי התבצרו במסגד בקהיר, נסראללה טוען כי כופרים בשירות ישראל אחראים לפיצוץ במעוז חיזבאללה, עשרות הרוגים בתאונה ימית בפיליפינים. אלה הכותרות שעשו את השבת

"יום הזעם" גובה קורבנות: לאחר יומיים של עימותים שגבו את חייהם של 638 בני אדם, ומעשי טבח ונקם מצד השלטון הצבאי ותנועת הנגד, האחים המוסלמים – גם אתמול (שישי) התחדשו אירועי הדמים. בתום תפילות יום השישי, אלפים מתומכי האחים המוסלמים יצאו לרחובות, כשעיקר ההתנגדות התרחשה זה היום השלישי בבירה קהיר. מפגינים צעדו מכיוון צפון-מזרח הבירה קהיר, לעבר מרכז העיר, תוך כדי קריאות: "להפיל את המשטר הצבאי".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגין קופץ מגשר שישה באוקטובר, אתמול בקהיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עימותים התפתחו בין מפגינים לבין כוחות הביטחון, שנפרשו ברחבי הבירה בעמדות ובמפקדות של המשטרה ואשר קיבלו תחמושת חיה. גורמי ביטחון במדינה דיווחו על כ-60 בני אדם שנהרגו בהתנגשויות בקהיר.

הצבא נכנס למסגד בו מתבצרים כאלף מפגינים

חיילי הצבא המצרי הצליחו להיכנס הבוקר למסגד "אל-פאתח" שליד כיכר רעמסס בקהיר, בו התבצרו במהלך הלילה כאלף מתומכי האחים המוסלמים - כך דיווחה סוכנות הידיעות הצרפתית. בתמונות ששודרו מתוך המסגד בערוצי הטלוויזיה המצרית נראו חיילים בתוך המסעד לאחר שבמהלך הלילה כיתרו כוחות הביטחון את המקום. עוד דווח כי החיילים ככל הנראה מנהלים משא ומתן עם המתבצרים על מנת לשכנעם לעזוב את המקום. אחד המתבצרים אחד לסוכנות הידיעות הצרפתית כי המתבצרים דורשים שלא להיעצר או להיות מותקפים על ידי אזרחים המכתרים גם הם את המסגד.

המתבצרים, כאמור תומכי האחים המוסלמים בהם גם ילדים ונשים, נכנסו אל המסגד וסירבו להתפנות ממנו עם תחילת העוצר שנקבע לשעה 19:00. בסביבות השעה חצות החלו כוחות הביטחון לכתר את המקום. על פי דיווחים שונים בכלי התקשורת, כוחות הביטחון הציעו לנשים ולילדים להתפנות מהמקום, אולם התנו זאת בכך שהגברים ייעצרו וייחקרו. המפגינים במסגד סירבו לכך. תחנות הטלוויזיה המקומיות דיווחו כי משעות הבוקר נעשים ניסיונות להיכנס למסגד. בתמונות ששודרו הבוקר בטלוויזיה המצרית נראים אנשי כוחות הביטחון מחוץ למסגד, אך לא נראו עימותים אלימים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

תיעוד: הצבא יורה במפגין מצרי לא חמוש

נסראללה: "כופרים בשליחות ישראל ביצעו הפיגוע בביירות"

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הודה אתמול (שישי) כי את הפיגוע שבוצע שלשום ברובע דאחייה שבביירות הוציאו לפועל "קרוב לוודאי" קיצונים סונים מהאופוזיציה הסורית. הדברים סותרים את הכרזתו של נשיא לבנון מישל סלימאן שטען כי יש "טביעות אצבע" של ישראל. עם זאת אמר נסראללה כי המפגעים הם חלק מקבוצה קיצונית של "כופרים" שעובדת עבור ישראל. "אני אומר את זה כדי שלא יבוא מישהו ויגיד אחר כך שלישראל אין קשר. אין לנו ספק שהם מועסקים על ידיה", טען.

מעבורת ואנייה התנגשו בפיליפינים: חשש לחיי מאות

חשש לחייהם של מאות בני אדם בפיליפינים: לפחות 24 בני אדם נספו ו-217 אחרים מוגדרים נעדרים, בעקבות טביעת מעבורת שהתנגשה אתמול (שישי) באניית משא ושקעה מול חופיה של מדינת האיים. התאונה הימית אירעה בשעת ערב כשני קילומטרים מחופיה של סבו, העיר השנייה בגודלה בפיליפינים, דקות לפני שהמעבורת אמורה הייתה להיכנס לנמל כשעליה כ-870 נוסעים ואנשי צוות.

עשרות הרוגים ומאות נעדרים בהתנגשות מעבורת ואניית משא בפיליפינים. 16 באוגוסט 2013. רויטרס
התאונה אירעה דקות לפני הגעתה של המעבורת לנמל. אניית המשא שהייתה מעורבת בתאונה, מול חופי סבו בפיליפינים/רויטרס

חלק מהנוסעים ישנו בשעת התקרית. משמר החופים וכלי שיט של חיל הים המקומי חילצו עד כה למעלה מ-570 מהנוסעים. "יש עדיין הרבה מאוד נעדרים ויש חשש כי חלקם בתוך המעבורת", אמר מפקד משמר החופים, לואיס טואסון. כעת צפויים צוללנים לסרוק את פנים המעבורת השקועה.

7 פצועים סורים הועברו במצב קשה לטיפול בישראל

שבעה אזרחים סורים שנפצעו במסגרת מלחמת האזרחים המתחוללת במדינתם הועברו הבוקר (שבת) לטיפול בבתי החולים בצפון הארץ. ארבעה מהפצועים פונו לבית החולים בנהריה במצב קשה ואילו שלושה פצועים נוספים הובאו למרכז הרפואי זיו בצפת על ידי כוח צה"ל, גם הם במצב קשה.

בתוך כך, הבוקר נשמעו פיצוצים סמוך לגדר המערכת באזור דרום רמת הגולן. נבדקת האפשרות שמדובר בפצצות מרגמה מסוריה שנפלו בשטח ישראל. כוחות הביטחון סורקים את האזור על מנת לאתר שרידי פצמ"רים, אך לפי שעה לא נמצא דבר.

ראש ממשלת מצרים: להוציא את האחים המוסלמים מחוץ לחוק

בעוד במצרים נמשכו העימותים בין תומכי הנשיא המודח מוחמד מורסי לכוחות הביטחון, הציע היום (שבת) ראש הממשלה הזמני חאזם אל-בבלאווי להוציא את תנועת האחים המוסלמים אל מחוץ לחוק. דובר הממשלה אמר כי השרים בוחנים את ההצעה, אותה הפנה אל-בבלאווי לשר לענייני רווחה, שריף שאווקי, האחראי על מתן רישיונות לארגונים שאינם ממשלתיים. "הוצאה אל מחוץ לחוק היא עבור אלה שידיהם מגואלות בדם", אמר שאווקי.

ראש הממשלה הזמני במצרים, חאזם אל-בבלאווי, בפגישה עם הנשיא הזמני עדלי מנסור, 9 ביולי 2013. רויטרס
השרים בוחנים את ההצעה. אל-באבלאווי/רויטרס

במקביל, סוכנות הידיעות הממלכתית במצרים "מנה" אישרה בצהריים דיווח בעיתון "אל-חיאת" הרואה אור בלונדון לפיו מוחמד א-זוואהירי, אחיו של מנהיג אל-קאעדה איימן א-זוואהירי, נעצר במצרים. על פי הדיווח ב"מנה", א-זוואהירי נעצר במחסום בבירה קהיר.

משרד הבריאות המצרי הודיע בצהריים כי 173 בני אדם נהרגו בעימותים בין תומכי האחים המוסלמים לכוחות הביטחון ברחבי המדינה אתמול. לפי הודעת המשרד, 95 מההרוגים ב"יום הזעם" מצאו את מותם במרכז קהיר. עוד נמסר כי 1,330 בני אדם נפצעו אתמול ברחבי המדינה הערבית, מהם 596 בקהיר. תנועת האחים המוסלמים פרסמה הודעה בעמוד הפייסבוק שלה לפיה עומאר בדעי, בנו של מנהיג התנועה מוחמד בדעי, נהרג בעימותים עם כוחות הביטחון אתמול בקהיר. לפי ההודעה, בדעי בן ה-38 נהרג מירי שבוצע לעברו במהלך ההפגנה בכיכר רעממס בה השתתף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully