וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ במעוז חיזבאללה בביירות; "22 הרוגים במקום"

הפיצוץ העז אירע ברובע דאחייה השיעי, ליד המקום שבו נהג נסראללה לנאום בפני תומכיו. דיווחים על כ-150 פצועים. ארגון לא מוכר קיבל אחריות. לבנון: "טביעות אצבע של ישראל"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: לירון בארי

פיצוץ עז אירע הערב (חמישי) באזור הדאחייה בדרום ביירות, ליד מתחם השייך לארגון הטרור חיזבאללה. אתר החדשות הלבנוני "דיילי סטאר" דיווחה מפי מקורות ביטחוניים כי 22 בני אדם נהרגו. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה על עשרה הרוגים. כמו כן, דווח על כ-150 פצועים, על גורמי חירום שהגיעו לאזור הפיצוץ, שיעי ברובו, ועל עשן רב המיתמר שם. ככל הנראה, מדובר במכונית תופת שהתפוצצה שם, אולם לפי דיווחים אחרים היה זה מחבל מתאבד. מבנים סמוכים רבים ניזוקו, וככל הנראה יש בחלקם לכודים. זירת הפיצוץ סמוכה למקום שבו נהג מזכ"ל חיזבאללה נסראללה לשאת דברים בפני תומכיו.

פיצוץ במעוז חיזבאללה  בלבנון ברובע דאחייה בביירות, אוגוסט 2013. רויטרס
אש ברובע דאחייה, הערב/רויטרס

שר הפנים הלבנוני מרוואן שרבל אמר כי הפיצוץ הוא תוצאה של מכונית תופת שהופעלה בכביש שבין ביר אל-עבד לר'וויס. כלי רכב רבים עלו בלהבות כתוצאה מהפיצוץ. מנהיג המפלגה הפרוגרסיבית-סוציאליסטית, הדרוזי וואליד ג'נבלאט, גינה את "מתקפת הטרור" שבוצעה נגד אזרחים.

מאוחר יותר הערב קיבל הארגון הסוני "גדודי אל-עאישה" אחריות לפיצוץ. בסרטון וידאו שפרסם הארגון, שאינו מוכר, טען אדם רעול פנים שנראה בו כי זוהי הפעם השנייה שבה פוגעים "גדודי אל-עאישה" בחיזבאללה. כמו כן, הוא הבטיח להמשיך לפגוע בארגון, "בעזרת האל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אזור הפיצוץ בדאחייה שבביירות: הבניינים מעלים עשן, הרס רב ופצועים. AP
הרס, עשן והרבה אנשים שמנסים לסייע. הפיצוץ בדאחייה/AP

נשיא לבנון מישל סלימאן אמר הערב כי הפיצוץ "נושא טביעות אצבע של הטרור בישראל כדי לזעזע את היציבות ואת הדבקות הלבנונית". שורה של פוליטיקאים לבנונים שיעים ולא-שיעים טענו גם גן כי "הציונים" ו"ידיים ציוניות" היו מעורבים בפיצוץ. גם זאת, סגן המזכ"ל של חיזבאללה נעים קאסם אמר כי ישראל נרתעת מכוחו של הארגון וכי היא עושה "אלפי חשבונות" לפני כל גילוי של תוקפנות כלפי חיזבאללה מאחר שהיא יודעת מה יכולותיו, ללא קשר להתפתחויות באזור. הוא אמר את הדברים בפגישה של הכוחות הלאומיים בלבנון.

עלי פאייד, חבר הפרלמנט הלבנוני מטעם חיזבאללה, אמר כי הפיצוץ היה "פעולה מסוכנת מאוד", אולם הדגיש כי הארגון לא יידרדר לאלימות. "אני מבקש מתומכינו להישאר רגועים", אמר. "על כולנו להתאחד בשלב הזה ולמצוא פתרון לבעיות".

אין מדובר באירוע הראשון מסוג זה המתרחש בתקופה האחרונה בבירה הלבנונית. לפני כחודש התפוצצה בדאחייה מכונית תופת. למעלה מ-50 בני אדם נפצעו אז. עדת ראייה אמרה כי היה זה הפיצוץ העז ביותר ששמעה מאז שנות השמונים. עלי מקדאד, סגן יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט, אמר בזירה כי הפיגוע הוא "עבודה של סוכנים שמנסים ליצור סכסוך בלבנון". רשת הטלוויזיה של חיזבאללה, "אל מנאר", דיווחה כי הפיצוץ היה סמוך למרכז לשיתוף פעולה איסלאמי.

פיצוץ ברובע דאחייה של חיזבאללה בדרום ביירות בירת לבנון. 15 באוגוסט 2013. רויטרס
עשן מעל ביירות, הערב/רויטרס

עוד בחודש שעבר, נהרג אדם אחד ועוד שלושה נפצעו בפיצוץ מטען חבלה ליד כלי רכב שבו נסעו חברי משלחת מטעם חיזבאללה שהיו בדרכם לדמשק. המטען התפוצץ באזור הבקעא שבמזרח לבנון ופגע ברכב שטח ששייך לארגון השיעי ובו חברי המשלחת, שהיו בדרכם מביירות לבירת סוריה. הצבא הלבנוני סגר את הדרך ומנע מאנשים להתקרב למקום. לפי דיווחים אחרים, איש לא נהרג שם, אולם היו כמה פצועים.

בחודש מאי נורו רקטות לעבר הדאחייה, ככל הנראה על ידי המורדים הסורים שביקשו לנקום בחיזבאללה על הסיוע של שמעניק הארגון לצבאו של נשיא סוריה בשאר אסד במלחמת האזרחים המתחוללת במדינה. לאחרונה איימו המורדים לנקום באנשי נארגון.

פיצוץ במעוז חיזבאללה  בלבנון ברובע דאחייה בביירות, אוגוסט 2013. רויטרס
אחד הפצועים מפונה מזירת הפיצוץ/רויטרס
פיצוץ במעוז חיזבאללה  בלבנון ברובע דאחייה בביירות, אוגוסט 2013. רויטרס
פיצוץ במעוז חיזבאללה בלבנון ברובע דאחייה בביירות, אוגוסט 2013/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully