וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה תחת אש: הרוג בפיצוץ מטען בלבנון

16.7.2013 / 20:48

על פי דיווח רשת אל-ערבייה בפיצוץ המטען במזרח המדינה נפצעו שלושה חברי משלחת נוספים מטעם הארגון השיעי שהיו בדרכם לדמשק. עוד עולה כי הרכב נסע בשיירה של שתי מכוניות

חיזבאללה על הכוונת: רשת אל-ערבייה דיווחה הערב (שלישי) על הרוג ושלושה פצועים בפיצוץ מטען חבלה ליד כלי רכב שבו נסעו חברי משלחת מטעם הארגון שהיו בדרכם לדמשק. מהדיווחים עולה כי בשעות אחר הצהריים המאוחרות התפוצץ מטען חבלה גדול באזור הבקאע שבמזרח המדינה, ופגע ברכב שטח ששייך לארגון השיעי ובו חברי המשלחת, שהיו בדרכם מביירות לבירת סוריה.

ואולם, מקור רפואי מסר כי לא היו הרוגים במקום, אלא רק שני פצועים. עוד עולה כי שניים מהפצועים זוהו כחוסיין עלי דר ופאדי עבד אל-קארים. מהדיווחים עולה עוד כי כלי הרכב שנפגע נסע בשיירה של שתי מכוניות. בעקבות הפיצוץ שפגע ברכב הראשון נעצר כלי הרכב השני והנפגעים הועברו לתוכו. כמו כן נמסר כי הצבא הלבנוני סגר את הדרך ומנע מאנשים להתקרב למקום. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי הפצועים זוהו כאנשי ביטחון של הארגון. כמו כן דווח כי לפי שעה לא ידוע מי עומד מאחורי הפיצוץ, אולם מורדים סונים בסוריה איימו לאחרונה כי יפעלו נגד הארגון השיעי, בשל סיועו למשטר בשאר אסד.

פיצוץ מכונית תופת ברובע דאחייה בביירות, יולי 2013. רויטרס
פיצוץ מכונית תופת ברובע דאחייה בביירות, המזוהה עם הארגון, בשבוע שעבר/רויטרס

בסוף השבוע אמר סגנו של מזכ"ל ארגון חיזבאללה, שייח נעים קאסם, כי ארגונו מוכן להתמודד עם כל צעד טיפשי מצד ישראל, כך דיווח אתר האינטרנט של רשת "אל-מנאר" המזוהה עם הארגון. את הדברים אמר קאסם בתגובה לפיצוץ מכונית תופת שאירע השבוע בביירות ברובע דאחייה, הנשלט על ידי חיזבאללה, שבו נפצעו 18 בני אדם.

לדברי קאסם, הפיצוץ שאירע בשכונת ביר אל-בעד הוא חלק מתכנית המשרתת את ישראל ושכוונה נגד אנשי הארגון. "ישראל אינה משוכנת כי תשיג פריצת דרך במלחמה נגד לבנון", אמר קאסם. "היא למדה להכיר בעובדה שחיזבאללה אינו מושפע ממה שקורה בסוריה, ולכן היא לא פתחה במלחמה בלבנון".

לדברי קאסם, כל מי שהיה עד לעוצמת הפיצוץ "מבין שמה שקרה הוא בגדר מתקפה אחת מתוך סדרה של מתקפות מצד האויב. אנחנו ממתינים לתוצאות החקירה כדי לברר מי הטמין את חומרי הנפץ". קאסם הוסיף כי כל הסימנים מעידים על מעורבות ישראלית מאחורי הצעד הפרובוקטיבי.

ביום שלישי דיווחו עדי ראייה על פיצוץ מכונית תופת ברובע דאחייה בביירות. בטלוויזיה הלבנונית נראתה דליקה גדולה שפרצה במקום ועשן כבד שמיתמר מהאזור. אנשי חיזבאללה חסמו את הגישה לאזור. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה תחילה על הרוג אחד אך לאחר מכן משכה את הדיווח. מקורות ביטחוניים בביירות דיווחו על 18 פצועים בלבד. לדברי עדת ראייה, מדובר בפיצוץ העז ביותר ששמעה מאז שנות ה-80. עלי מקדאד, סגן יו"ר סיעת חיזבאללה בפרלמנט, אמר בזירת האירוע כי הפיגוע הוא "עבודה של סוכנים שמנסים ליצור סכסוך בלבנון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully