וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם בביקור בארץ: שלום אמיתי דורש פשרות

באן קי-מון נועד עם ראש הממשלה נתניהו, הנשיא פרס, שר הביטחון יעלון ויו"ר האופוזיציה יחימוביץ' ושוחח עמם על התהליך המדיני. באן: "חשאיות המו"מ מעידה על רצינות הצדדים"

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון המבקר בימים אלה באזור נועד היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, והשניים שוחחו על מגוון נושאים. "עלינו לרדת לשורש הסכסוך", אמר נתניהו על תהליך השלום הישראלי-פלסטיני. נתניהו ציין כי הדיון בהתיישבות הוא לא מה שחשוב, וכי הנושא העיקרי "הוא כיצד להגיע למדינה פלסטינית מפורזת שתכיר ותקבל את המדינה היהודית האחת והיחידה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכ"ל האו"ם באן קי מון. עמוס בן גרשם, לשכת העיתונות הממשלתית
באן קי-מון בפגישתו עם נתניהו, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשם

בין השאר נועד באן גם עם יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ'. בפגישה אמרה יחימוביץ' למזכ"ל האו"ם כי היא מעריכה את מאמציו להשגת שלום, יציבות וביטחון במזרח התיכון. עוד אמרה יחימוביץ' כי כיו"ר אופוזיציה היא פורשת רשת ביטחון לראש הממשלה בנימין נתניהו ככל שהמשא ומתן יתקדם ויישא פירות של ממש. "תפקיד האופוזיציה הוא אמנם להציב אלטרנטיבה ולמתוח ביקורת, אך בשעה כזאת יש לנו תפקיד מנהיגותי להפיח תקווה ולתת גיבוי למאמצים להגיע להסדר".

המזכ"ל אף נועד עם שר הביטחון משה יעלון. בפגישתם אמר יעלון כי חיזבאללה הוא זרוע אסטרטגית של איראן בלבנון, שמקבל נשק מאיראן ומסוריה. לדבריו, "בלבנון יש מאבק מתפתח בין חיזבאללה לגורמים סונים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"פורשת רשת ביטחון לנתניהו במסגרת המו"מ". יחימוביץ' ובאן, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר קיים באן פגישה מדינית עם נשיא המדינה שמעון פרס, לאור חידוש המשא ומתן הישיר בין ישראל לפלסטינים. "אני קורא לאיחוד האירופי ולקהילה הבינלאומית להימנע מנקיטת צעדים שיפגעו בתהליך השלום", אמר פרס. באן ענה לו כי שלום אמיתי דורש מנהיגות ופשרות אך הוסיף: מעטה החשאיות סביב השיחות מעיד על רצינות שני הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully