וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד קשה ממצרים: נורה תוך כדי טיפול בפצוע

מעל 600 בני אדם נהרגו עד כה בעימותים במצרים, והמהומות צפויות להתחדש לאחר תפילות יום השישי. הסרטון מתעד כיצד הטיפול בפצועים הפך למלאכה קשה בשל הירי הבלתי פוסק

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

מניין ההרוגים במהומות במצרים ממשיך לטפס, והערים הגדולות הופכות לזירת התכתשות אלימה בין הצבא המצרי למפגינים התומכים במפלגת האחים המוסלמים. התמונות והסרטונים המגיעים ממצרים מציירים תמונה קשה של המתרחש ברחובות ובכיכרות, וכזה הוא הסרטון הגרפי שהעולה ליוטיוב, בו ניתן לראות כיצד גם הטיפול בנפגעים הפך להיות מלכודת אש.

"תמונות סוריות" במצרים: מפנה פצוע - והורה על ידי צלף.
"תמונות סוריות" במצרים: מפנה פצוע - והורה על ידי צלף
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רגע אחרי הירי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפצוע מוטל על הארץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרטון, שצולם ככל הנראה ביום רביעי האחרון, נראים כמה מצרים הסובבים אדם שנפצע ככל הנראה מירי, וחולצתו מוכתמת בדם, כשאדם בחולצה ורודה רוכן לעברו ולאחר מכן נושא אותו על גבו, כשבכוונתו, כפי הנראה, לפנות אותו לקבלת הטיפול הרפואי לו הוא זקוק. כשהוא מנסה לרוץ בין ההריסות והכדורים השורקים, נורה הבחור בחולצה הוורודה בעצמו, נופל ארצה. כתוצאה מכך גם הפצוע אותו נשא על גבו נופל ונראה מתפתל מכאבים על האדמה.

אמש עדכן משרד הבריאות המצרי כי בעימותים האלימים קיפחו את חייהם 638 אזרחים וכ-4,000 נפצעו. במקביל, שר ההגנה האמריקני צ'אק הייגל שוחח עם עמיתו, שר ההגנה ומפקד הכוחות המזוינים במצרים, עבד אל-פתאח סיסי, ומסר לו כי האלימות ומותם של מאות המפגינים "מסכנים את שיתוף הפעולה הממושך בין שתי המדינות". מוקדם יותר הודיע נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, כי שיתוף הפעולה הצבאי בין שתי המדינות ייפסק עקב האלימות הגוברת. "אני מגנים נקיטת אלימות כלפי אזרחים", אמר הנשיא האמריקני. "אנו תומכים בצעדים התואמים את זכויות האדם, ובהן הזכות למחאה שקטה", הוסיף, ושיגר תנחומים למשפחות ההרוגים. המהומות צפויות להתחדש בתום תפילות יום השישי.

מהומות אלימות בעת פינוי מפגינים מקרב תומכי מורסי בלב קהיר. מצרים, 14 באוגוסט 2013. AP
"האלימות ומותם של מאות המפגינים מסכנים את שיתוף הפעולה הממושך בין שתי המדינות". רחובות קהיר, מהימים האחרונים/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully