וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במצפה רמון כיבו את האור לכבוד מטר המטאורים

האירוע המרהיב מתרחש בשעה זו בשמי ישראל, ונראה בצורה הטובה ביותר מהיישוב הדרומי. על מנת להעצים את חווית הצפייה, כיבתה המועצה המקומית את תאורת הרחובות

הערב (שני) ובמהלך הלילה נזכה לחזות בשמי ישראל בשיאו של מטר מטאורים מרהיב, שייראה היטב עד ל-4:30 לפנות בוקר. לרגל האירוע השמימי, נערכה מועצת מצפה רמון בצורה מיוחדת, ודאגה לכך שכל תאורת הרחוב בעיר תוחשך, על מנת שחובבי האסטרונומיה יוכלו ליהנות מחוויית צפייה מיטבית. מעבר להחשכת תאורת הרחוב, כבר כמה שעות, החל משעות הערב המוקדמות, נערך באצטדיון הכדורגל של היישוב פסטיבל עם מגוון אירועים, ובהם הרצאות מומחים בנושא אסטרונומיה ותצפיות מודרכות. כמו כן, יכול מי שיחפוץ בכך לשכב פרקדן על הדשא במגרש, להביט למעלה ולצפות בשמיים שיוארו באור הכוכבים הנופלים.

מטאורים. מערכת וואלה!
שובל אור של מטאורים בשמיים/מערכת וואלה!

מטר המטאורים, ששמם המדעי הוא "פרסאידים", מתרחש מדי שנה כאשר כדור הארץ חולף דרך שובל שרידי קרח ואבק שהותיר שביט "סוויפט-טאטל". מטר זה נחשב לחזק במיוחד, והשנה צפויים לחלוף מטאורים בקצב של כ-100 בשעה. המטאורים חודרים לאטמוספירה במהירות של כ-60 קילומטרים לשנייה (או 212 אלף קילומטרים לשעה) ונשרפים תוך שהם משאירים שובל של אור שניתן לראות היטב, בעיקר באזורים שאינם מיושבים ושרמת זיהום האור בהם נמוכה, כדוגמת מצפה רמון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטר מטאורים בשמי ישראל בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מטר המטאורים הנוכחי מתרחש בתזמון טוב, כאשר החופש הגדול בעיצומו, ולכן אנו מזמינים את הציבור ושוחרי המדע יחד עם ילדיהם להגיע לכאן וליהנות מחוויה מרגשת ויפהפייה בשילוב הרצאות מומחים ואפשרויות לינה מגוונות ביישוב ובאזור", אמרה פלורה שושן, ראש מועצת מצפה רמון. "התחלנו מסורת של החשכת תאורת הרחוב בישוב שהיא חלק מאסטרטגיה כוללת שנועדה להעלות את מצפה רמון על מפת התיירות העולמית ולממש את הפוטנציאל התיירותי הייחודי של היישוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully