וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוסים המומים מהמטאור שהתפוצץ: "חשבנו שזה טיל"

תושבי הרי אורל לא נשארו אדישים למטאור שנע במהירות של 30 ק"מ בשנייה והביא לפציעתם של כ-900 בני אדם. "הכל הואר באור לבן. כל הכלבים התחילו לנבוח", סיפרו התושבים

למעלה מ-900 בני אדם, בהם כ-80 ילדים, נפצעו היום (שישי) כתוצאה מפיצוץ המטאור בשמי הרי אורל שבמזרח רוסיה. כ-100 מהפצועים אושפזו בבתי החולים, בהם שלושה במצב קשה. רוב הפצועים הם מאזור צ'ליאבינסק, כ-1,500 ק"מ ממזרח למוסקבה, אך האירוע נצפה בשני מחוזות נוספים, כמו גם בקזחסטן השכנה.

מטאור בשמי רוסיה, 15 פברואר 2013. AP
"אור לבן יוצא דופן". רוסיה היום/AP

"כל תושבי העיר ראו הבזקים מסנוורים, מאד בהירים", סיפר מורה מקומי לסוכנות הידיעות הרוסית "ריה". "פתאם זה היה מאד מאד בהיר. לא כמו שהאורות נדלקים, אבל נראה כאילו שהכל מואר באור לבן יוצא דופן".

"ראיתי הבזק בחלון, הסתובבתי לכיוונו וראיתי ענן בוער שהיה מוקף בעשן וצנח למטה. זה הזכיר לי מה שרואים לאחר פיצוץ", סיפרה מריה פוליאקובה, פקידת קבלה בת 25 במלון בצ'ליאבינסק, שדבריה הובאו בעיתון "ניו יורק טיימס". היא סיפרה כי הפיצוץ אירע זמן קצר לאחר מכן, וניפץ את דלתות הזכוכית של הקומה הראשונה של המלון. לדבריה, המלון בו היא עובדת פונה, אך לא הורגשה פאניקה במקום.

"הכלבים התחילו לנבוח"

"אולי זה היה טיל", שיער אחד התושבים, שיצא לרחוב יחד עם חבריו לעבודה לאחר הפיצוץ, שלדבריו היה אדיר. "ישבתי בעבודה ואז החלונות הוארו וזה היה נראה כאילו כל העיר מוארת. הסתכלתי החוצה וראיתי שובל ענק בשמיים וזה נראה ככה לשתיים או שלוש דקות. שמעתי רעשים, כמו מחיאות כפיים ואז כל הכלבים התחילו לנבוח", סיפר לתחנת רדיו מקומית. לדבריו, המרפסות רעדו והחלונות נופצו.

בעקבות האירוע החריג, הורה נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לשירותי החירום לספק סיוע מיידי לכל מי שהושפע מנפילת המטאור, ולשם כך הופעלו 20,000 עובדים שיטפלו בנפגעים. ראש הממשלה, דמיטרי מדבדב, שנשא דברים בכנס כלכלי, אמר כי הוא מקווה שלא יהיו לכך השלכות חמורות, אך ציין כי "זה מדגים שלא רק הכלכלה פגיעה, אלא כדור הארץ כולו".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
שובל המטאור בשמי רוסיה, 15 פברואר 2013. רויטרס
יוענק סיוע לנפגעים. השובל בשמי רוסיה/רויטרס
נזק מפיצוץ המטאור ברוסיה, 15 פברואר 2013. רויטרס
נזקים באזור הפיצוץ/רויטרס

בסוכנות החלל הלאומית של רוסיה אמרו כי מדובר במטאור אחד שהתפוצץ לחלקים ולא בכמה וכי הוא נע במהירות של 30 קילומטרים בשנייה.


הרשויות ברוסיה הבהירו כי לא נמדדו רמות חריגות של קרינה בעקבות האירוע, לאחר שעלה חשש בעניין בשל קרבת אזור הפגיעה למתקנים גרעיניים.

הערב: אסטרואיד ענקי בשידור חי; אין קשר בין המקרים

האירוע ברוסיה מתרחש על רקע הציפייה לאירוע אסטרונומי מרכזי נוסף: הלילה צפוי אסטרואיד עצום בגודלו, שקוטרו כ-50 מטרים, לחלוף במרחק הקרוב ביותר לכדור הארץ מאז החלו הרישומים. הגרם השמיימי, שזכה לשם DA14-2012, צפוי להתקרב עד 27,700 ק"מ מפני הכדור, אך בסוכנות החלל האמריקנית נאס"א מרגיעים וטוענים כי אין סיכוי לפגיעה. "באמת שאין שום דבר לדאוג לגביו", אמר דונלד יאומנס, מנהל תוכנית הפיקוח של נאס"א על גופים המסכנים את כדור הארץ, " אנו מכירים את המסלול שלו מצוין ואפשר לומר בביטחון מלא שאין שום סיכוי שהוא יפגע בכדור הארץ, והסיכויים שיפגע בלוויין אפסיים".

בשבוע הבא: מטאור יחלוף בסמוך לכדור הארץ. רויטרס
"אין סיבה לדאגה". הדמיה של האסטרואיד DA14 2012/רויטרס

לקראת הגעת האסטרואיד הושמעו הערכות לפיהן הוא עשוי לגרום לתופעות של "גשם מטרואים", אולם לאחר פגיעת המטאור היום ברוסיה, הבהירה סוכנות החלל האירופית כי אין קשר בין שני האירועים.

DA14-2012 נחשב עדיין לגרם קטן יחסית, כך שלא ניתן יהיה להבחין בו בעין בלתי מזוינת, ואולם במצפי הכוכבים ברחבי העולם – וגם כאן אצלנו בגבעתיים – מתכוננים לצפות בו חולף בעזרת אמצעים מיוחדים. שיא הקרבה לכדור הארץ צפוי בסביבות השעה 22:00. וואלה! חדשות תעביר את האירוע כולו בשידור חי הערב החל מהשעה 21:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully