וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מטאור ענק משייט בשמי אנגליה וסקוטלנד

מחזה מרהיב נגלה לעיניהם של תושבי החוף המערבי של בריטניה שזכו לצפות ב"כדור אש ענק" שחצה את השמיים. אזרחים רבים הציפו את תחנות המשטרה בדיווחים על העצם הזר

תושבי בריטניה מסקוטלנד ועד לדרום אנגליה היו בטוחים שנתקלו בעצם בלתי מזוהה שביקש לנחות לביקור בכדור הארץ אמש (שבת), אך הם ייאלצו לדחות את המפגש עם חוצנים לזמן אחר: מטאור ענקי שחצה את השמיים, עורר את חששות התושבים. מצפה הכוכבים שבקידלר דיווח על "כדור אש ענק" וכתב ברשת הטוויטר כי "בשלושים השנים האחרונות של צפייה בשמיים, זה הדבר הכי טוב שזכיתי לחזות בו". אחרים תיארו ברשת את כדור האש עם השובל ארוך שנע לאורך השמיים.

רבים נלחצו למראה שנגלה לנגד עיניהם ומיהרו לדווח לתחנות המשטרה. דובר משטרת סטרצ'קלייד שבסקוטלנד אמר כי התחנה "הוצפה" בשיחות על אובייקט בהיר שנע בשמיים לאורך מערב המדינה. דוברת משטרת דורהם שבאנגליה סיפרה לגארדיאן כי מספר רב של שיחות החל לזרום מהשעה 21:45 מאזרחים מודאגים שראו "אור בהיר או אש בשמיים" והאמינו כי הוא עשוי להיות כלי טיס. "וידאנו עם בקרת התעופה שלא היו כל אירועים של כלי טיס ודבר לא נרשם ברדאר".

דובר משטרת גרמפיאן שבסקוטלנד כתב בפייסבוק כי "מספר דיווחים התקבלו מהציבור בנוגע לאורות בהירים או מה שתיארו ככדור אש גדול בשמיים. בדיקה אישרה כי זהו מטר מטאורים ברמה נמוכה". גם למשמר החופים הגיעו שיחות של אזרחים שביקשו לברר האם נעשה שימוש בפצצת תאורה.

פאם לואיס מצ'שייר אמרה לסאן הבריטי כי בתה בת ה-15 הפנתה את תשומת ליבה למאורע בחוץ: "הייתי מהופנטת – לא ראיתי דבר כזה מימי" והוסיפה כי הייתה מעט מפוחדת. "זה היה דומה לזיקוק, אך כל כך קרוב שזה הרגיש כאילו אפשר לגעת בו".

ד"ר דיויד וויטהאוס, סופר ואסטרונום אמר כי "לפי הבהירות שלו, זה היה ככל הנראה עצם גדול מספיק לשרוד ולהכות את האדמה, אך עד שלא יחושב מסלולו, לא יהיה לנו שום מושג על מקורו". הוא הוסיף כי "זו חתיכה של סלע שכנראה הגיעה מהיכן שהוא בין מאדים ליופיטר והייתה בחלל במשך אלפי מיליוני שנים".

עוד באותו נושא:
ציפור? מטוס? צפו ב"מטאור" שנראה בשמי פרו
קנדה: מטאור מהחלל האיר את שמי המדינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully