וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: מטאור התפוצץ בשמי רוסיה, כ-500 נפגעים

על רקע הציפייה העולמית לאסטרואיד שצפוי להתקרב הערב לכדור הארץ, אירוע בלתי צפוי בהרי אורל: מטאור התפוצץ, גל הדף ניפץ זכוכיות וגרם לפציעות קלות - ולבהלה רבה

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מטאור שהגיע מהחלל התפוצץ הבוקר (שישי) בשמי הרי אורל שברוסיה, וגרם לכמה נפגעים באורח קל, לרעש גדול - ולבהלה לא מבוטלת. מספר סרטונים המתעדים את האירוע הועלו כבר ליוטיוב, ובאחד מהם ניתן לראות בבירור גוף זוהר החוצה את השמים ומתפוצץ באור גדול, כנראה עם כניסתו לאטמוספירה.

"זה בהחלט לא היה מטוס", אמר לסוכנות רויטרס עובד הצלה מקומי. "אנחנו אוספים מידע על האירוע". בתחילה דיווחו כלי התקשורת ברוסיה כי לא היו נפגעים באירוע, בחבל צ'ליאבינסק הנמצא כ-1,500 ק"מ ממזרח למוסקבה. אולם בהמשך דווח כי היו מספר פגיעות קלות. "גל ההדף מפיצוץ המטאור גרם להתנפצות חלונות במספר מקומות", אמר גורם הצלה מקומי לסוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס. "לפי הבדיקה הראשונית שלנו, כמה אנשים נפצעו קלות משברי זכוכית". בהמשך עדכנו הרשויות כי בסך הכל נזקקו כ-500 בני אדם לטיפול רפואי - אך איש מהם לא סבל מפגיעה קשה. מדובר לרוב בנפגעים מזגוגיות מנופצות ונפגעי חרדה.

מטאור חולף בשמי העיר צ'ליבבינסק שבהרי אורל, רוסיה, 15 פברואר 2012. רויטרס
המטאור כפי שתועד בשמי צ'ליאבינסק/רויטרס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נפצעו משברי זכוכית/מערכת וואלה!, צילום מסך
תושבים צופים במטאור חולף בשמי העיר צ'ליבבינסק שבהרי אורל, רוסיה, 15 פברואר 2012. רויטרס
אזרחים מבוהלים צופים במטאור/רויטרס

בלבול שרר בשעות הבוקר סביב הדיווחים. בתחילה דיווחו כלי התקשורת ברוסיה על "גשם מטאורים" באזור ההרים, שנצפה בשלושה מחוזות ברוסיה כמו גם בקזחסטן השכנה. בהמשך התיישרו הדיווחים על מטאור אחד, שכנראה התפוצץ ורסיסים ממנו נפלו. עיקר הנפילות נרשמו באזור העיירה סאטקה, משם התקבלו קריאות רבות לגופי ההצלה, וכ-20 אלף עובדי הצלה הוזעקו לשטח.

הערב: אסטרואיד ענקי בשידור חי

האירוע ברוסיה מתרחש על רקע הציפייה לאירוע אסטרונומי מרכזי נוסף: הלילה צפוי אסטרואיד עצום בגודלו, שקוטרו כ-50 מטרים, לחלוף במרחק הקרוב ביותר לכדור הארץ מאז החלו הרישומים. הגרם השמיימי, שזכה לשם DA14-2012, צפוי להתקרב עד 27,700 ק"מ מפני הכדור, אך בסוכנות החלל האמריקנית נאס"א מרגיעים וטוענים כי אין סיכוי לפגיעה. "באמת שאין שום דבר לדאוג לגביו", אמר דונלד יאומנס, מנהל תוכנית הפיקוח של נאס"א על גופים המסכנים את כדור הארץ, " אנו מכירים את המסלול שלו מצוין ואפשר לומר בביטחון מלא שאין שום סיכוי שהוא יפגע בכדור הארץ, והסיכויים שיפגע בלוויין אפסיים".

בשבוע הבא: מטאור יחלוף בסמוך לכדור הארץ. רויטרס
"אין סיבה לדאגה". הדמיה של האסטרואיד DA14 2012/רויטרס

DA14-2012 נחשב עדיין לגרם קטן יחסית, כך שלא ניתן יהיה להבחין בו בעין בלתי מזוינת, ואולם במצפי הכוכבים ברחבי העולם – וגם כאן אצלנו בגבעתיים – מתכוננים לצפות בו חולף בעזרת אמצעים מיוחדים. שיא הקרבה לכדור הארץ צפוי בסביבות השעה 22:00. וואלה! חדשות תעביר את האירוע כולו בשידור חי הערב החל מהשעה 21:30.

עדכון ראשון: 8:31

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully