וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבוע הבא: אסטרואיד כמעט "יגלח" את כדור הארץ

האסטרואיד, המכונה "הורס הערים", יחלוף במרחק הקרוב ביותר שתועד בהיסטוריה - 27,400 קילומטרים - אך לא יפגע בכדור הארץ. בעתיד הקרוב יחלפו על פני הכדור 77 אסטרואידים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

אסטרואיד באורך של 40 מטרים יחלוף על פני כדור הארץ ב-15 בפברואר במרחק הקרוב ביותר אי פעם, לפחות בהיסטוריה המתועדת. האסטרואיד לא צפוי לפגוע בכוכב – כך צפויה להכריז נאס"א במסיבת עיתונאים שתתקיים היום (חמישי). מדענים של סוכנות החלל יפרסמו את ההודעה המרגיעה, כי לפי חישוביהם הם חוזים שהאסטרואיד, 2012 DA14, יעבור על פני הכדור במהירות גבוהה במרחק של 27,400 קילומטרים מהאדמה. מרחקו של הירח, לצורך השוואה, הוא כ-384,000 ק"מ מכדור הארץ.

נאס"א פרסמה רשימה לפיה מה-5 בפברואר עד ה-5 במאי יחלפו על פני כדור הארץ לא פחות מ-77 אסטרואידים. רק ב-20 במרץ צפויים לחלוף כשבעה. האסטרואיד המדובר התגלה על ידי רופא שיניים ספרדי החובב צפייה באסטרואידים, שהעביר את ממצאיו לסוכנות החלל. אסטרואידים הדומים לזה שהתגלה מכונים "הורסי הערים", מאחר והם מסוגלים למחוק ערים שלמות אם יפגעו בכדור הארץ.

בעבר, אסטרואידים ומטאורים אשר הגיעו למרחק קרוב התנגשו בכדור הארץ אך לא היוו סכנה לתושבי הפלנטה או ללוויינים. בנובמבר 2011 חלף אסטרואיד ענקי סמוך לכדור הארץ. האסטרואיד 2005 YU55 נצפה בצילומים מן החלל והתקרב למרחק של כ-322,000 קילומטרים מהכדור, טווח הקרוב אפילו יותר מהירח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully