וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעתם משאלה? גשם מטאורים בשמי הארץ

שירה הוד

31.7.2013 / 5:00

מטר מטאורים, או "כוכבים נופלים", מתרחש כמה פעמים בשנה, אך הלילה ניתן היה לחזות בממטרים איטיים ויפים מן הרגיל. כדור הארץ עובר בסביבות אזורים עשירים באבק ליד השמש

הוצאתם את הטלסקופים? גשם מטאורים צבע לאורך הלילה (רביעי) את השמיים במופע יפהפה. שני ממטרים הופיעו במשך הלילה והיו איטיים ויפים מן הרגיל. המחזה היה הקדמה למטר מטאורים אדיר שיתרחש בעוד כשבועיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטר המטאורים, הלילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"גשם מטאורים זו התופעה שנקראת בסלנג 'כוכב נופל'", הסביר אתמול ד"ר יגאל פת-אל, יושב ראש האגודה הישראלית לאסטרונומיה. "מדובר באירוע שקורה כל שנה. מקורו הוא כוכבי שביט שעוברים ליד השמש ו'זורקים' אבק שמקיף את השמש. בכמה לילות בשנה, כדור הארץ עובר אזורים העשירים באותו אבק ונראים יותר מטאורים מבלילה רגיל". הלילה לא צפוי גשם "חזק" של מטאורים, לדברי ד"ר פת-אל, אך ניתן יהיה להבחין ביותר מטאורים מאשר בלילה רגיל.

המיקום האופטימלי לחזות בתופעה הוא באזורים חשוכים ומרוחקים מהעיר. בין 12 ל-13 באוגוסט צפוי מטר מטאורים גדול במיוחד וצפויות התארגנויות בכל הארץ, בייחוד בנגב ובגליל לצפייה בתופעה.

מטר מטאורים. AP
"הכוכבים הנופלים" יפלו הלילה לאט יותר/AP

בחודש פברואר האחרון ניתן היה לחזות בפן האפל של התופעה, כשנפצעו למעלה מ-900 בני אדם, בהם כ-80 ילדים, כתוצאה מפיצוץ מטאור בשמי הרי אורל שבמזרח רוסיה. כ-100 מהפצועים אושפזו בבתי החולים, בהם שלושה במצב קשה. רוב הפצועים היו מאזור צ'ליאבינסק, כ-1,500 ק"מ ממזרח למוסקבה, אך האירוע נצפה בשני מחוזות נוספים, כמו גם בקזחסטן השכנה. "כל תושבי העיר ראו הבזקים מסנוורים, מאד בהירים", סיפר מורה מקומי לסוכנות הידיעות הרוסית "ריה". "פתאם זה היה מאד מאד בהיר. לא כמו שהאורות נדלקים, אבל נראה כאילו שהכל מואר באור לבן יוצא דופן".

  • עוד באותו נושא:
  • מטאורים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully