וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה לסוף השבוע: אסטרואיד יחלוף בשמי כדור הארץ

גם בישראל ניתן יהיה לצפות בגרם השמיימי באמצעות טלסקופים בינוניים. לדברי מומחה בתחום, עוצמתו שקולה לזה שהשמיד את הדינוזאורים, אך אין סיכוי לפגיעה בכדור הארץ

בסוף השבוע, החל משעה 18:00, יחלוף האסטרואיד "1998-qe2" ליד כדור הארץ, במרחק של 3.6 מיליון מיילים, שהם למעשה 5.8 מיליון קילומטרים ממנו. גודלו של העצם ינוע בין 2.5 קילומטרים ל-3, "כגודלו של גשר הזהב בסן פרנסיסקו", אומר פרופסור יואב יאיר, חוקר כוכבי לכת ואטמוספירות במחלקה למדעי הטבע באוניברסיטה הפתוחה, ומודה כי מדובר באסטרואיד די גדול.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מסלול האסטרואיד 1998-qe2/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם יש מקום לדאגה? לדברי יאיר אין שום סיכוי שהאסטרואיד יתנגש בכדור הארץ, והפעם הבאה שהוא יחזור לעבור לידנו תהיה בשנת 2119. "לפי גודלו, האסטרואיד הנוכחי שקול לזה שהשמיד את הדינוזאורים", אומר יאיר. "אם היה פוגע בכדור הארץ היה נגרם שינוי אקלים. ההתפוצצות אמנם לא תפורר את כדור הארץ אבל היא תעלה לאטמוספירה הרבה אפר ואבק שיגרום ל'חורף גרעיני', הטמפרטורה תצנח ואז האוכלוסייה תושמד". כאמור, תסריט האימים הזה לא צפוי להתרחש.

המחזה מרוסיה לא צפוי לחזור על עצמו

באופן נדיר למדי, בחודש פברואר השנה פגע מטאור בהרי אורל שבמזרח רוסיה וגרם ל-900 פצועים, בהם כ-80 ילדים. מאוחר יותר באותו היום חלף אסטרואיד - בגודל מחצית ממגרש כדורגל - במרחק הקרוב ביותר אי פעם לכדור הארץ, לא נרשמה סכנת התנגשות. הגרם השמיימי התקרב אז למרחק של עד 27,700 קילומטרים מהכדור – קרוב בהרבה מהירח.

בינתיים נוכל להסתפק בלצפות באסטרואיד, שצפוי להיות כהה מהרגיל, באמצעות טלסקופ בינוני ומעלה מכל מקום חשוך. לפנות בוקר ניתן יהיה לראות את האסטרואיד באופן הטוב ביותר בשמי ישראל. מלבד השידור החי שתשדר נאס"א בטלוויזיה, יתכן ומצפה הכוכבים בגבעתיים ישדר גם הוא באתר האינטרנט שלו (astronomy.org.il) את מה שייקלט בטלסקופים שיוצבו בו.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
שובל המטאור בשמי רוסיה, 15 פברואר 2013. רויטרס
המטאור שפגע בהרי אורל ברוסיה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully