וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא מצרים: הבוקר נתחיל בפינוי מפגינים מהרחובות

12.8.2013 / 0:03

הרשויות בקהיר איבדו את הסבלנות, ועם תום חודש רמדאן הודיעו גורמי הביטחון לאלפי תומכי מורסי כי עליהם לעזוב את הכיכרות. החשש העיקרי - עימות אלים עם המפגינים המתבצרים

משטרת מצרים וצבא המדינה מאיימים לפנות כבר הלילה או הבוקר (שני) את תומכיו של הנשיא המודח, מוחמד מורסי, המתקהלים זה למעלה מחודש מחוץ לשני אתרים מרכזיים בקהיר, האחד מול מסגד ראבעה אל?עדוויה במזרח העיר והשני בכיכר א-נהדה שמול אוניברסיטת קהיר.

אתמול סיימו במצרים לציין את עיד אל-פיטר, החג המסמל את תום חודש רמדאן. הרשויות - שעד כה התירו למפגיני "האחים המוסלמים" להתקהל - דורשות כעת להשיב את השגרה לרחובות הבירה.

גורמים מערביים וגורמים מכמה מדינות ערב לוחצים על צבא מצרים שלא לנקוט כוח רב נגד המפגינים, שמספרם מגיע לעשרות אלפים. מקור ביטחוני בכיר במצרים אמר הערב כי "עם שחר, כוחות הביטחון יגיעו לאזורי ההפגנות, כחלק מתהליך שיוביל לפיזורן". לדבריו, הצעד הראשון יהיה לכתר את מעגלי המפגינים.

תומכי מוחמד מורסי מתבצרים ליד מסגד ראבעה אל-עדוויה. קהיר, אוגוסט 2013. רויטרס
תומכי מורסי צוברים כלי נשק מאולתרים לקראת הפינוי/רויטרס

שר ההגנה והרמטכ"ל, עבד אל-פתאח א-סיסי, נתון ללחץ רב מצד הקצינים הבכירים של הצבא, שדורשים ממנו להפעיל יד ברזל כלפי האופוזיציה. כמעט 300 בני אדם נהרגו בהפגנות הסוערות מאז הדחתו של מורסי ב-3 ביולי, בהם עשרות מתומכיו של הנשיא שנורו למוות על-ידי הצבא.

אך במערכת הפוליטית במצרים חוששים משפיכות דמים נוספת, במקרה שהצבא ייאלץ לפנות בכוח את המפגינים. מקור ביטחוני נוסף בקהיר אמר כי ההחלטה לפעול נגד המפגינים התקבלה בפגישה במשרד הפנים, וכי הצבא התייחס אליהם בסלחנות במהלך הצום הממושך של חודש רמדאן.

צפו בדיווח על הפינוי הצפוי של המפגינים

תומכי מורסי, הלנים באוהלים, הפכו את מחנות השינה שלהם למבצרים, ובימים האחרונים הקיפו את עצמם בשקי חול, בגדרות תיל ובאבנים כבדות. הם חוששים שהמשטרה תסתער על המחנות בכל רגע, וכמה מהם סיפרו שהצבא מנתק לסירוגין את אספקת החשמל שלהם, כדי לשבור את רוחם.

האחים המוסלמים מסרבים לתיווך של איש דת בכיר

בתגובה לידיעה לפיה המשטרה צפויה לפרוץ למתחמי המפגינים עם שחר, אמר אחד מתומכי מורסי, מוסטפא אל-חטיב: "אנחנו נשארים כאן. אנחנו מוכנים נפשית לכל דבר, ולכן ביצרנו את היציאות והכניסות של המחנות".

בתוך כך, ראש המוסד המוסלמי החשוב ביותר במצרים, אל-אזהר, קרא לראשי הצבא להיפגש עם האופוזיציה למשא-ומתן בהמשך השבוע, והציע את עצמו כמגשר. השייח אחמד א-טייב הגדיר את הפגישה כ"הזדמנות לפיוס לאומי".

האחים המוסלמים אמרו כי הם יהיו מוכנים לפיוס רק אם מורסי ישוב לתפקיד הנשיא. דובר מפלגת החופש והצדק, המייצגת את תנועת "האחים", אף האשים את השייח א-טייב ב"עידוד ההפיכה" הצבאית במצרים, ואמר כי הוא חטא למוסד החשוב שהוא עומד בראשו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully