וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי האחים המוסלמים יעמדו לדין בשל הרג מפגינים

4.8.2013 / 23:00

מוחמד בדיע, חיירת שאטר יישפטו בגין הסתה לאלימות בהפגנות שהתלוו להדחת מורסי. זוכת פרס נובל לשלום ותומכת "האחים", התימנייה תווכל כרמאן, לא הורשתה להיכנס היום למצרים

מצרים תעמיד לדין את מנהיג "האחים המוסלמים" ואת סגנו בגין הסתה לרצח, שהתרחשה לכאורה בהפגנות הסוערות שליוו את הדחת הנשיא מוחמד מורסי. בית המשפט בקהיר הודיע היום (ראשון) כי מוחמד בדיע, מנהיג התנועה המכונה "המדריך הכללי", יועמד לדין ב-25 באוגוסט יחד עם סגנו, חיירת א-שאטר.

צווי מעצר הוצאו לבדיע ולשאטר יממה אחרי הדחתו של מורסי, בטענה שהסיתו לאלימות בהפגנה הגדולה שהתקיימה ב-4 ביולי למחרת הדחתו של מורסי. בהפגנה נהרגו לפחות שמונה בני אדם. במקביל, הוציא התובע הכללי צו מעצר של 15 ימים לראש לשכתו של מורסי ולסגניו. השלושה מואשמים בחקירה בעינויים של מפגינים שנעצרו בשנה שעברה.

בדיע, שאינו שוהה במעצר, יועמד לדין יחד עם שאטר ועם בכירים נוספים באחים המוסלמים, המואשמים בהרג של לפחות שני גברים בהפגנות שפרצו במטה התנועה ב-30 ביוני. סוכנות הידיעות המצרית דיווחה כי גם ראשד באיומי, מראשי התנועה, מואשם בסעיפים דומים. שאטר, איש עסקים שנחשב לאסטרטג הפוליטי של התנועה, היה מועמד מטעמה לנשיאות ב-2012. הצבא פסל את מועמדתו בשל עבירות שחיתות, והתנועה בחרה לבסוף במוחמד מורסי כמועמד מטעמה לנשיאות.

תומכי מוחמד מורסי מפגינים מול משרד ההגנה. קהיר, יולי 2013. רויטרס
תומך של הנשיא המודח מורסי תולה את דיוקנו סמוך למשרד ההגנה בקהיר/רויטרס

הרשויות במצרים הודיעו היום לתומכי מורסי כי "הזמן הולך ואוזל" לפינויים השקט מהאתרים השונים בהם הם שובתים שביתת-שבת בקהיר, רמז לכך שהמשטרה והצבא לא יהססו לפנותם בכוח. חודש לאחר הדחתו של מורסי, אלפים מתומכיו עדיין מכונסים מול מסגד ראבעה אל-עדוויה במזרח קהיר, ואחרים שובתים מול כיכר א-נהדה שמול אוניברסיטת קהיר, במרכז הבירה.

סגנו של ג'ון קרי האריך את שהותו בקהיר

בתוך כך, רשויות ההגירה במצרים מנעו מזוכת פרס נובל לשלום, תווכל כרמאן, להיכנס היום למדינה. כרמאן, אזרחית תימן, היא האישה הערביה הראשונה שזכתה בפרס היוקרתי.

לאחרונה הביעה כרמאן תמיכה באחים המוסלמים ואמרה שהדחתו של הנשיא מורסי היא צעד בלתי-דמוקרטי. היא לא הורשתה לצאת מנמל התעופה בקהיר "מסיבות ביטחוניות", ועלתה בחזרה למטוס שממנו הגיעה מאיחוד האמירויות.

במקביל, תת-שר החוץ האמריקני, וויליאם ברנס, בא בסוף השבוע למצרים, והאריך היום את שהותו במדינה כדי להיפגש עם בכירים נוספים בקהיר.

לברנס נקבעו פגישות עם שר ההגנה, עבד אל פתאח א-סיסי ועם משלחת של תומכי מורסי. בשבוע שעברה ביקרה בקהיר שרת החוץ האירופית קתרין אשטון, והייתה לאדם הראשון שזכה לבקר את מורסי העצור.

לקריאה נוספת
מורסי זכה לביקור ראשון במעצר ונפגש עם קתרין אשטון
הנשיא המודח יואשם ברצח, בריגול ובקנוניה עם חמאס
הרמטכ"ל המצרי דורש מהאזרחים: הפגינו ותנו לי מנדט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully