וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: הנשיא המודח מורסי יואשם ברצח ובקנוניה עם חמאס

26.7.2013 / 11:30

מורסי נעצר ל-15 ימים בין היתר בחשד לרצח חיילים מצרים. תנועת האחים המוסלמים גינתה את האישום וקראה לו "מגוחך". "עדות לחזרת המשטר הישן"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

נשיא מצרים המודח מוחמד מורסי, המוחזק בידי הצבא מאז שהופל בתחילת החודש, נעצר על ידי הרשויות המצריות ל-15 ימים. הוא עתיד לעמוד בפני שורת אישומים בהם רצח חיילים מצרים וקנוניה עם ארגון חמאס – כך פורסם היום (שישי) בסוכנות הידיעות רויטרס. בתגובה לידיעה אמרו בתנועת האחים המוסלמים כי האישום הוא "מגוחך" וכי מדובר בעדות לכך שמצרים "חוזרת בחזרה למשטר הישן". "אנחנו לא מתייחסים לאישומים הללו בצורה רצינית", אמר דובר האחים המוסלמים, גהאד אל-חדאד. "אנחנו נמשיך בהפגנות ברחובות. למעשה, אנחנו מאמינים שיותר ויותר אנשים יבינו מה המשטר ה'חדש' באמת מייצג – את החזרה למדינת מובארק, אבל עם כוח ברוטאלי".

הדיווח מגיע שעות ספורות לפני שמיליוני מצרים צפויים לצאת לרחובות הערים על מנת לקיים עצרות המוניות בעד ונגד ההפיכה במדינה שאירעה ב-3 ביולי.

עוד באותו נושא:
אולטימטום לאחים המוסלמים: התייצבו לצד הצבא עד שבת
ארה”ב קראה לצבא מצרים ”לנקוט איפוק מרבי וזהירות”
מצרים: שישה הרוגים ועשרות פצועים בהפגנות בקהיר

נשיא מצרים מוחמד מורסי. AP
נעצר ל-15 ימים. מורסי/AP

לפני היוודע דבר האישומים שצפויים נגד מורסי, קרא הלילה מזכ"ל האו"ם באן קי מון לשחררו. "המזכ"ל קורא לממשלת המעבר לחדול ממעצרים שרירותיים וממקרים אחרים של הטרדה שדווחו. יש לשחרר את מורסי ואת מנהיגי האחים המוסלמים שנמצאים במעצר, או לבחון את תיקיהם באופן שקוף וללא דיחוי", נמסר בהצהרה מלשכתו של באן

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מורסי נמצא במקום מבטחים

משרד התובע הכללי במצרים הודיע לפני שבועיים כי התקבלו תלונות נגד הנשיא המודח מורסי ובכירים נוספים בתנועת האחים המוסלמים בגין הסתה להרג מפגינים. כמו כן דווח כי התקבלו תלונות נוספות בדבר ריגול ופגיעה בכלכלת המדינה מצד בכירי שלטון מורסי. עוד נמסר כי המשרד בוחן את התלונות וצפוי לתשאל את המתלוננים."מורסי נמצא במקום מבטחים למען ביטחונו האישי, ונוהגים בו בכבוד", אמר אז דובר משרד החוץ המצרי.

צבא מצרים בדרך המובילה אל כיכר תחריר. קהיר, 8 ביולי 2013. רויטרס
הנשיא לשעבר יואשם ברצח? חיילים מצרים בקהיר/רויטרס

בהופעה פומבית יחידה מאז הדחתו הדרמטית מכס השלטון נראה מורסי בסרטון וידאו ממיקום לא ידוע. "מעולם לא השלמתי עם זה שיישפך דם. הייתי תמיד מגויס להצלחת המהפכה", אמר מורסי בפתח דבריו. "גנבו מאתנו את השלטון. זה יכול להביא רק רע למצרים. מהלך כזה יכול רק לחזור על עצמו שוב ושוב ומצבה של מצרים ידרדר. מנסים להחזיר אותנו לאחור, לבטל את המהפכה, להשיב אותנו לנקודה ממנה התחלנו. זה לא מקובל עליי, לא אסכים לכך".

"אני הנשיא הנבחר של מצרים ועל כולם לכבד זאת. כולם ראו את נחישותי להגן על המדינה ולשתף את הכוחות המזוינים". לדבריו, "גורמים רבים ניסו להכשיל את מה שקיוויתי לעשות. צריך בחירות לפרלמנט אבל לא לנשיאות. יש להתקומם למהפכה בדרכי שלום. אל תכבדו מה שנאמר על ידי סיסי. החוקה לא מבוטלת. אני נשיא לפי החוק. אני פונה בפקודה ישירה למוסדות ולצבא שיפעלו לשמור על שלום המדינה, ימנעו שפיכות דמים וישמרו על שלטון החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully