וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולטימטום לאחים המוסלמים: התייצבו לצד הצבא עד שבת

גורם צבאי אמר כי הם לא יזמו שום פעולה, "אבל בהחלט נגיב בחומרה נגד כל קריאה לאלימות או לטרור ממנהיגי התנועה". לדבריו, הצבא הקציב לתנועה 48 שעות להיענות לדרישתם

צבא מצרים הציב הערב (חמישי) אולטימטום של 48 שעות לתנועת האחים המוסלמים, תנועתו של הנשיא המודח מוחמד מורסי, להגיע לפיוס ולסיים את ההפגנות – כך אמר גורם צבאי רשמי. "לא נוציא לפועל אף פעולה, אבל בהחלט נגיב בחומרה נגד כל קריאה לאלימות או לטרור ממנהיגי תנועת האחים המוסלמים או מתומכיה", אמר הגורם. "הוא הוסיף כי הצבא "מתחייב לשמור על אלה המפגינים בדרכי שלום, ללא קשר להשתייכותם הפוליטית". לדבריו, הצבא הקציב לתנועה 48 שעות להיענות לדרישה.

מהומות של תומכי נשיא מצרים המודח, מוחמד מורסי. קהיר, 24-22 ביולי 2013. רויטרס
"הצבא מתחייב לשמור על אלה המפגינים בדרכי שלום". מהומות במצרים, אתמול/רויטרס

קודם לכן אותת הצבא כי הוא משנה את האופן שבו יתמודד עם "אלימות וטרור". בהודעה שהתפרסמה בדף הפייסבוק המיוחס לצבא, נכתב כי הוא מוכן "להפנות את רוביהם" נגד כל מי שיהיה מעורב במעשים כאלו. מוקדם יותר היום נורו למוות שני חיילים מצרים על ידי חמושים איסלאמיסטים במוצב בצפון חצי האי סיני. מאז הודח מורסי הסלים המצב הביטחוני בסיני, ולפחות 25 שוטרים וחיילים מצרים נרצחו על ידי אנשי ג'יהאד עולמי וכנופיות של בדואים.

הבית הלבן הודיע אתמול כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה החליט לעכב את משלוח מטוסי ה-F-16 למצרים לתקופה בלתי מוגדרת בשל "המצב הנוכחי" במדינה. דובר הפנטגון ג'ורג' ליטל אמר כי ההחלטה של אובמה התקבלה פה אחד על ידי צוות המועצה לביטחון לאומי. ארבעה מטוסי קרב היו אמורים להגיע למצרים בשבוע הקרוב, כחלק מחבילת סיוע צבאי שארצות הברית מעבירה למדינה בעלות של 1.3 מיליארד דולרים.

צבא מצרים הדיח את נשיא מצרים מורסי ממפלגת האחים המוסלמים בשלושה ביולי והקים ממשלה זמנית עד לבחירות שיתקיימו בעוד כחצי שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully