וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המהומות: ארה"ב מעכבת משלוח F-16 למצרים

נשיא ארה"ב ברק אובמה החליט לעכב למועד לא ידוע משלוח 4 מטוסי הקרב בשל "המצב הנוכחי" במדינה. מאז יום שני נהרגו במצרים 14 בני אדם בהתנגשויות בין תומכי ומתנגדי מורסי

נשיא ארצות הברית ברק אובמה החליט לעכב את משלוח מטוסי ה-F-16 למצרים לתקופה בלתי מוגדרת בשל "המצב הנוכחי" במדינה, כך מסר היום (רביעי) הפנטגון. "בשל המצב כרגע במצרים, איננו מאמינים כי ראוי לקדם את משלוח מטוסי ה-F-16", אמר דובר הפנטגון ג'ורג' ליטל, שהוסיף כי ההחלטה של אובמה התקבלה פה אחד על ידי צוות המועצה לביטחון לאומי. ארבעה מטוסי קרב היו אמורים להגיע למצרים בשבוע הקרוב, כחלק מחבילת סיוע צבאי שארה"ב מעבירה למדינה בעלות של 1.3 מיליארד דולרים.

מאז יום שני נהרגו במצרים 14 בני אדם בהתנגשויות בין תומכי הצבא למפגינים מהתנועות האיסלאמיסטיות, ומתקפות רבות אירעו בסיני. במהלך הלילה נהרגו עוד שני בני אדם בהפגנות נגד הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי, לאחר שביום שלישי נהרגו שישה מפגינים. הבוקר התפוצץ מטען חבלה בתחנת משטרה בעיר מנסורה, כ-100 ק"מ מצפון לקהיר. אדם אחד נהרג ועוד כעשרים נפצעו.

מהומות של תומכי נשיא מצרים המודח, מוחמד מורסי. קהיר, 24-22 ביולי 2013. רויטרס
המהומות במצרים/רויטרס

מקודם יותר היום קרא הרמטכ"ל המצרי להפגנות המוניות ביום שישי, כדי לתת לצבא מצרים רוח גבית ומנדט להיאבק באלימות המתחוללת במדינה מאז הדחתו של מורסי. בכיר בתנועת האחים המוסלמים אמר בתגובה כי מדובר באיום ריק, שלא ירתיע את המפגינים. הגנרל עבד א-פתאח א-סיסי, שהדיח את מורסי בשלושה ביולי ופיקד על החלפת הממשלה בקבינט זמני, הבהיר כי מפת הדרכים שפרש, הכוללת לוח זמנים לבחירות וקובעת את מנגנוני השלטון הזמניים, תישאר בתוקף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully