וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבעה הרוגים בסדרת תקיפות של חמושים בסיני

22.7.2013 / 8:14

במתקפה החמורה ביותר החודש נהרגו שני קציני צבא, שני שוטרים ושלושה אזרחים מצרים. לאחרונה אישרה ישראל להכניס שני גדודי חי"ר נוספים לאזור על מנת להילחם בגורמי הג'יהאד

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

המצב הביטחוני בסיני ממשיך להסלים: שבעה בני אדם נהרגו הלילה (שני) ו-11 אחרים נפצעו בסדרת מתקפות שביצעו חמושים איסלאמיסטים על תחנות משטרה ומחסומי צבא בחצי האי. על פי דיווח שמסרו מקורות רפואה, בעשר המתקפות שבוצעו בין השאר ברפיח המצרית ובאל-עריש נהרגו שלושה אזרחים, שני קציני צבא ושני שוטרים.

צבא מצרים סמוך לאל-עריש. סיני, יולי 2013. AP
טנק של צבא מצרים ליד אל-עריש, החודש/AP

מדובר בסדרת המתקפות החמורה ביותר החודש שבוצעה בלילה בודד, בשל מספר האירועים וכן מספרם של ההרוגים. בשנתיים האחרונות הפך חצי האי בסיס לקבוצות של חמושים איסאלמים, כנופיות בדואים וארגוני ג'יהאד עולמי, ואלה ניצלו את ההפיכה הקודמת שהביאה להפלת שלטונו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק, על מנת להגביר את פעילותם.

האלימות בסיני אף גברה בתחילת החודש, עם הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי, איש תנועת "האחים המוסלמים". בשבועות האחרונים תקפו גורמים איסלאמיים עשרות פעמים תחנות ובסיסים של המשטרה והצבא המצרי, פעולות שבהן נהרגו לפחות 20 בני אדם. רק אתמול דיווחה סוכנות AP כי שלושה שוטרים שאבטחו שלושה בניינים באל-עריש נהרגו על ידי צלפים. יום קודם נהרגו שלושה אזרחים מירי של טילי אר-פי-ג'י ששיגרו חמושים לעבר מחסום צבאי באל-עריש. ככל הנראה, החמושים פגעו בשוגג בבית מגורים.

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה
שריוניות של צבא מצרים בדרך לעיר אל-עריש, סיני. מאי 2013. רויטרס
האלימות בחצי האי גברה עם הדחתו של הנשיא מורסי. שריוניות של הצבא המצרי בסיני/רויטרס

בשבוע שעבר, עקב המצב הביטחוני בחצי האי, אישרה ישראל למצרים להכניס שני גדודים נוספים של חיל רגלים לאזור, בפרט לאזור הערים אל-עריש ורפיח. שר הביטחון, משה יעלון, בחן את הנושא ואישר את הצעד. מדובר בתוספת כוח משמעותית לצבא מצרים, שכוללת ארבעה גדודים מעבר למוסכם בנספח להסכם השלום עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully