וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מורסי מוחזק במתקן צבאי ונאסר עליו לדבר בטלפון"

לפי דיווח במצרים, הנשיא לשעבר נמצא תחת מעקב מצלמות בכל שעות היממה, בווילה שבה הוא שבוי בין קהיר לסואץ. הוא יואשם ברצח חייליו וביחסיו לכאורה עם חמאס

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

(עשרות הרוגים בהפגנות ענק של תומכי מורסי)

נשיא מצרים המודח, מוחמד מורסי, מוחזק בווילה שממוקמת במתקן צבאי בין הבירה קהיר לסואץ - כך דיווח היום (ראשון) היומון המצרי אל-ווטן. לפי הדיווח, במקום מותקנות מצלמות מעקב שנועדו לפקח על פעילותו של מורסי במשך כל שעות היממה. למורסי מותר אמנם לשוטט בווילה בחופשיות, אולם נאסר עליו להשתמש בטלפון.

מורסי, שהודח בידי צבאו ב-3 ביולי, נחקר בגין מספר אישומים, ובהם קשריו לכאורה עם תנועת חמאס. כמו כן, בסוף השבוע דווח כי הוא יואשם גם ברצח חיילים מצרים. בשלב זה, כמובן, מיקומו המדויק של המבנה נשמר בסוד על-ידי הצבא, כדי למנוע מ"האחים המוסלמים" להגיע ולשחרר את הנשיא לשעבר.

בתגובה לידיעה על האישומים הצפויים נגד מורסי, אמרו בתנועת האחים המוסלמים כי האישום "מגוחך" וכי מדובר בעדות לכך שמצרים "חוזרת בחזרה למשטר הישן". "אנחנו לא מתייחסים לאישומים הללו בצורה רצינית", אמר דובר האחים המוסלמים, גהאד אל-חדאד. "אנחנו נמשיך בהפגנות ברחובות. למעשה, אנחנו מאמינים שיותר ויותר אנשים יבינו מה המשטר ה'חדש' באמת מייצג – את החזרה למדינת מובארק, אבל עם כוח ברוטאלי".

בתוך כך הודיע הערב משרדו של מוחמד אל בראדעי, סגנו של הנשיא הזמני של מצרים עדלי מנסור, כי שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון צפויה להגיע הערב לקהיר. על פי ההודעה במהלך הביקור תיפגש אשטון עם מנסור, עם אל-בראדעי ועם גורמים נוספים. סוכנות הידיעות המצרית "מנה" מסרה מפי מקורות דיפלומטיים כי אשטון תיוועד גם עם נציגים מתנועת "האחים המוסלמים" ועם נציגי התנועות שהפגינו בעד הדחתו של מורסי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully