וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: מודאגים מהאלימות ושפיכות הדמים במצרים

שר החוץ האמריקני קרי, שקרא לבכירי הצבא המצרי לנהוג באיפוק כלפי מתנגדיהם, טען שמצרים נמצאת ב"צומת דרכים קריטי". שר ההגנה הייגל קרא לנקוט צעדים לצמצום האלימות

צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק

ההידרדרות במצב הפוליטי במצרים והעימותים הקשים בין תומכי הנשיא המודח, מוחמד מורסי, לבין מתנגדיו, הובילה את שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, לקרוא לצדדים לנהוג באיפוק. קרי, שפועל בימים אלה להתנעת המשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים, פרסם אמש (שבת) הודעה הקוראת לכוחות הביטחון המצרים לכבד את זכותם של תומכי איש האחים המוסלמים להפגין נגד הדחתו. לדבריו, "אנו מודאגים משפיכות הדמים ומגילויי האלימות הקשים".

במקביל, שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, שוחח עם שר ההגנה ומפקד הכוחות המזוינים במצרים, גנרל עבד א-פתאח א-סיסי, שמונה לסגן ראש ממשלת המעבר, והביע את דאגתו לאור האירועים האלימים במדינתו. הפנטגון ביקש מהמצרים לנקוט בצעדים שימנעו את האלימות במדינה.

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי מודיע על חידוש המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. עמאן, 19 ביולי 2013. רויטרס
"צומת דרכים קריטי". שר החוץ קרי/רויטרס

לאור מניין הנפגעים הגבוה במצרים – שלפי הודעת משרד הבריאות המצרי עומד על 65 הרוגים ויותר מ-650 פצועים בעימותים שאירעו היום ברחבי המדינה, אמר שר החוץ האמריקני כי מצרים עומדת כעת בפני "רגע ההכרעה". לדבריו, "בצומת הדרכים הקריטי הזה, הכרחי שכוחות הביטחון וממשלת המעבר יכבדו את זכותם של המפגינים, כולל אלה המקיימים מחאות שבת". גם שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, התייחסה להידרדרות במצב במצרים, וגינתה את הרג המפגינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
עשרות הרוגים בהפגנות תמיכה בנשיא המודח מוחמד מורסי. קהיר, 27 ביולי 2013. רויטרס
מפגינים במצרים/רויטרס

העימותים הקשים בין הצדדים הובילו למלחמה על התודעה הציבורית. בעוד תומכי תנועת האחים המוסלמים טענו כי לא פחות מ-100 בני אדם נהרגו היום מירי כוחות הביטחון – בנוסף לעשרות ההרוגים מאמש, כתב סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווח כי הבחין ב-37 גופות בבית חולים בקהיר וכי קיבל דיווח מגורמי רפואה במצרים על 29 גופות נוספות בבית חולים אחר בבירה המצרית. ממשלת המעבר במצרים האשימה את האחים המוסלמים בניפוח מספרי הנפגעים, בעוד בכירי הצבא הואשמו בהפחתת מניין ההרוגים.

תומכי נשיא מצרים המודח מוחמד מורסי מפגינים במרכז קהיר. 16 ביולי 2013. AP
תומכי מורסי מפגינים נגד מעצרו/AP

במקביל למלחמת החורמה שמנהל צבא מצרים נגד אנשי האחים המוסלמים בערי מצרים, פתחו אתמול אנשיו במבצע צבאי בחצי האי סיני לחיסול בסיסי טרור. העיתון המצרי "אל אהראם" דיווח היום כי המבצע, שנקרא "סופה במדבר", יתמקד בצפון חצי האי ויימשך כ-48 שעות. שתי ארמיות ישתתפו בפעולה הרחבה, בסיוע חיל האוויר וכוחות של חיל הים. עוד דווח, כי הכוחות יתעמתו עם בסיסי החמושים הקיצונים באזורים הרריים בחצי האי. גורם ביטחוני בכיר בישראל אמר כי הפעילות הביטחונית של צבא מצרים בסיני מתואמת עם מדינת ישראל ברמה הגבוהה ביותר. כוחות צבא מצרים חסמו כבישי גישה ומנהרות המחברים בין צפון סיני אל שאר המחוזות במצרים. גורמי הביטחון בקהיר העריכו כי באזור פועלים כ-500 חמושים קיצונים, שעלולים להשתמש באזרחים כמגן אנושי.

הרוגים ופצועים בהפגנת תומכי מורסי בקהיר. 27 ביולי 2013. AP
עשרות הרוגים במצרים/AP

שר הפנים המצרי, מוחמד איברהים, הודיע כי הנשיא המודח מורסי, החשוד ברצח חיילים מצרים ובקנוניה עם תנועת חמאס, צפוי לעבור לכלא טורה בקהיר שבו מוחזק קודמו, חוסני מובארק. סוכנות הידיעות AP דיווחה כי אנשי מודיעין מצבא מצרים הטיחו במורסי כי הוא מסר סודות מדינה לידי אנשי תנועתו – האחים המוסלמים. גורם בכיר במצרים מסר כי החוקרים תחקרו אותו לפחות פעם ביום, מאז שנעצר, ולעיתים החקירות ארכו יותר מחמש שעות. החוקרים מנעו ממורסי לקרוא עיתונים או לצפות בשידורי הטלוויזיה, הוסיף הגורם, וסיפר כי הוא הועבר לפחות שלוש פעמים בין מתקני משרד ההגנה בכלי רכב משוריינים ותחת אבטחה כבדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully