וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על התקיפה בסיני: מכבדים את ריבונות מצרים

11.8.2013 / 0:01

בהתייחסות רשמית ראשונה של גורם בכיר בירושלים לתקיפת חוליית ג'יהאד עולמי ברפיח המצרית, אמר שר הביטחון כי ישראל "מודעת לפעילות הצבא המצרי נגד תשתיות טרור בסיני"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שר הביטחון, משה יעלון, התייחס אמש (שבת) לראשונה לדיווחים לפיהם ישראל תקפה אתמול בשטח מצרים חוליית מחבלים שעמדה לשגר רקטה לעבר ישראל. "מדינת ישראל מכבדת את ריבונותה המלאה של מצרים", אמר יעלון, והוסיף: "מדינת ישראל מודעת לפעילות המוגברת של הצבא המצרי בתקופה האחרונה, כולל בסוף השבוע הזה, נגד תשתיות הטרור בחצי האי סיני ומעריכה אותה, שכן הוא נלחם בראש ובראשונה כדי להגן על אזרחי מצרים ועל הריבונות המצרית". לדברי שר הביטחון, "לא נאפשר לשמועות ולספקולציות, כפי שהתפתחו ביממה האחרונה, לפגוע בהסכם השלום בין המדינות".

כוחות הביטחון של ישראל נמצאים בתקופה האחרונה בכוננות גבוהה באזור הדרום, בעקבות פעילות של גורמים עוינים בחצי האי סיני. הבוקר טען ארגון ג'יהאד עולמי כי לוחמיו היו היעד בתקיפה הישראלית שאירעה לכאורה אתמול בשטח מצרים. בהודעה שפרסם בשעות הבוקר ארגון "אנסאר בית אל-מקדס", נטען כי ארבעה מאנשי הארגון נהרגו בתקיפה, שבמהלכה נערכו לירי רקטה לעבר ישראל.

משגר רקטות רב קני של הג'יהאד האסלמי מרץ 2012. יו-טיוב, ספק 500
"החוליה הותקפה בזמן שנערכה לשיגור רקטה לעבר ישראל"/ספק 500, יו-טיוב

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" ציטטה לאחר התקיפה מקורות במצרים, שמסרו כי כלי טיס ישראלי הפציץ מבנה שבו הסתתרו פעילי ג'יהאד ברפיח בקרבת הגבול עם ישראל, לא הרחק ממעבר כרם שלום. צבא מצרים הכחיש כי הייתה תקיפה ישראלית על אדמת המדינה. לטענת ארגון הג'יהאד העולמי, מנהיג החוליה נמלט מהמקום ויצא ללא פגע מהתקיפה. ההרוגים, כך נמסר, הנם בני שבטים מסיני. גורמי ביטחון במצרים כבר טענו אתמול, בעילום שם, כי ישראל אחראית לתקיפה ברפיח המצרית. לפני כחודש הארגון קיבל אחריות על ירי רקטות לעבר אילת. בהודעה באתר האינטרנט שלו, נכתב כי שיגר שתי רקטות גראד לעבר העיר הדרומית. הארגון הינו גוף הטרור החזק ביותר הפועל כיום בחצי האי. מרבית פעיליו הם בדואים, אך חברים בו גם פלסטינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully