וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא מצרים הזמני: "נילחם על הביטחון עד הסוף"

19.7.2013 / 9:44

שבועיים לאחר השבעתו נשא עדלי מנסור נאום לאומה, שבו התחייב להשיב את היציבות למדינה המעורערת: "נגן על המהפכה ונבנה את האומה". האחים המוסלמים קראו להפגנת מיליונים מחר

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

יצא אל האומה: שבועיים אחרי שמונה לתפקידו, הודיע הערב (חמישי) נשיא מצרים הזמני עדלי מנסור כי בכוונתו "לצאת לקרב על הביטחון עד הסוף". בנאום ששודר בטלוויזיה הממלכתית אמר מנסור כי יש גורמים המנסים לדרדר את מצרים לכאוס, והתחייב להשיב את היציבות והביטחון למדינה. "אנו מתקדמים לקראת שלב קריטי בהיסטוריה של מצרים", אמר מנסור בנאום ראשון זה שבועיים. "יש אנשים שרוצים שהדרך תהיה לא ידועה, אבל אנו רוצים להביא ליציבות", הוסיף. "הם רוצים שפיכות דמים ואנו רוצים שאלה יהיו יסודות לחיים טובים ולהבטחת זכויות האדם. לא יפחידו אותנו ולא ננהג בקלות עם אלה שהורגים חפים מפשע. נגן על המהפכה, נבנה את האומה ונצעד קדימה ללא היסוס".

הפגנות של תומכי מוחמד מורסי. קהיר, 18 ביולי 2013. רויטרס
הדיאלוג קרוב? הפגנה של תומכי מורסי, היום בקהיר/רויטרס

גם הערב יצאו לרחובות בקהיר עשרות אלפים מתומכיו של הנשיא המודח מוחמד מורסי, שעדיין מוחזק בידי צבא מצרים. זאת על רקע קריאת האחים המוסלמים לצאת מחר למחאה בהשתתפות מיליוני מצרים במטרה להחזיר את הנשיא האיסלאמי לכיסאו. הקבוצות התומכות במורסי קראו לכל המצרים והמצריות החופשיים, צאו והפגינו נגד ההפיכה הצבאית". גהאד אל-חדאד שייצג את האחים המוסלמים בשיחות קודמות עם קבוצות פוליטיות, אמר כי התנועה לא תיסוג מדרישתה להחזרת מורסי, הנשיא הראשון שנבחר בבחירות דמוקרטיות.

לצד זאת, אל-חדאד השמיע סימנים ראשונים של נכונות להידברות עם השלטון החדש. הוא אמר לסוכנות רויטרס כי תנועתו הציעה מסגרת לשיחות פיוס, בתיווך האיחוד האירופי. "מעולם לא סגרנו את הדלת לדיאלוג", אמר. שליח האיחוד האירופי ברנרדינו לאון אמר כי הצדדים עדיין רחוקים בעמדותיהם, לנוכח העובדה שהצבא לא יאפשר למורסי לשוב לשלטון. אתמול דיווח העיתון "אל-מצרי אליום" כי מוסטפא חגאזי, יועצו הפוליטי של הנשיא הזמני עדלי מנסור, אמר כי ארמון הנשיאות צפוי ליצור קשר עם האחים המוסלמים ועם מפלגות נוספות תוך שבוע, על מנת לקדם פיוס לאומי.

בתוך כך, ארגון חמאס קרא היום לשלטון החדש במצרים להפסיק בפעולות להריסת מנהרות ההברחה מסיני לרצועת עזה, והזהירו כי הדבר יפגע באזרחי הרצועה. ראש ממשלת חמאס ברצועה, איסמעיל הניה, אף הזהיר מפני אסון. "זה הולך לחנוק את עזה", אמר הניה. "אנו מודעים לכך שלמצרים יש צרכים ביטחוניים, אולם גם לעמנו יש צרכים שלא צריכים להיפגע".

עוד בוואלה!

תתחילו לחסוך לכל המשפחה בהוצאות של הסלולר! בואו לשמוע עוד

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully