וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלטון זמני במצרים: סיסי סגן ראש הממשלה

17.7.2013 / 0:01

כשבועיים אחרי הדחת הנשיא מורסי, השביע מחליפו הזמני עדלי מנסור את ממשלת המעבר. האחים המוסלמים: "ממשלה בלתי חוקית". תומכי מורסי יצאו לרחובות, למחרת הרג שבעת המפגינים

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

ממשלה חדשה במצרים: כשבועיים אחרי הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי, הושבעה אמש (שלישי) בקהיר ממשלת מעבר, שבראשה יעמוד חאזם אל-בבלוואי. את השרים השביע נשיא המדינה הזמני, השופט עדלי מנסור. לסגנו של בבלאווי מונה שר ההגנה ומפקד הכוחות המזוינים, גנרל עבד אל-פתאח סיסי, שבתחילת החודש הציב למורסי אולטימטום של 48 שעות – שלאחריו הוא הודח מכיסאו. סיסי ימשיך לשמש שר ההגנה במקביל לתפקידו החדש. שר החוץ הזמני של מצרים הוא הדיפלומט נביל פהמי, ולתפקיד שר המסחר והתעשייה הזמני מונה הפוליטיקאי הליברלי והנוצרי מוני פאחרי עבד א-נור.

הפיכה במצרים - סיקור מלא בוואלה! חדשות

תנועת "האחים המוסלמים" מצדה כינתה את ממשלת המעבר החדשה בלתי חוקית. "זוהי ממשלה בלתי חוקית, ראש ממשלה בלתי חוקי וקבינט בלתי חוקי", אמרו אנשי התנועה, והוסיפו כי הם "לא מכירים בסמכותם של השרים החדשים כנציגי הממשלה". אתמול אמר בכיר בתנועה כי ראש הממשלה הזמני אל-בבלאווי לא הציע לאיש מהם תפקיד בממשלה. לדבריו, גם אם בבלאווי היה מציע זאת, אנשי "האחים המוסלמים" לא היו מסכימים לה.

נשיא מצרים הזמני עדלי מנסור לוחץ את ידו של ראש הממשלה הזמני חאזם אל-בבלאווי, 16 ביולי 2013. רויטרס
הנשיא הזמני עדלי מנסור/רויטרס

הערב, כמדי ערב בימים האחרונים, התאספו מול מסגד רבעא אל-עדאוויה שבמזרח קהיר עשרות אלפים מתומכיו של מורסי המודח, שעדיין מוחזק ככל הידוע במחנה צבאי לא הרחק משם. אתמול בבוקר נודע כי מאז שעות הערב שלשום נהרגו שבעה בני אדם בעימותים בין תומכי מורסי לבין כוחות הביטחון. המהומות פרצו בבירה קהיר ובגיזה, ובמהלכן פיזרה המשטרה גז מדמיע לעבר המפגינים. ראש שירותי החירום במדינה, מוחמד סולטן, הודיע כי למעלה מ-260 בני אדם נפצעו באירועים. זהו מספר ההרוגים הגדול ביותר מאז הרג 53 מתומכי מורסי בשבוע שעבר, בעימותים שפרצו בשעת בוקר מוקדמת ליד בניין המשמר הנשיאותי בקהיר.

ממשלת מצרים הזמנית לאחר השבעתה בקהיר. 16 ביולי 2013. רויטרס
ממשלת מצרים הזמנית, אמש בקהיר/רויטרס

בתוך כך, מצרים הזהירה אתמול את טורקיה מהתערבות בענייניה הפנימיים, וזאת לאחר שאנקרה גינתה את ההפיכה הצבאית שאירעה במדינה. הממשלה האיסלאמית בטורקיה יצאה נגד הפלת ממשלת מורסי, שאותה הגדירה "הפיכה בלתי מקובלת". "אני רואה את ההצהרות של טורקיה בלתי הולמות כהתערבות בענייניה הפנימיים של מצרים", אמר דובר הנשיאות אחמד אלמוסלמאני לכתבים בקהיר. "אני אומר לאנקרה בבירור", המשיך, "עליה לכבד את הריבונות של מצרים ואת רצון העם המצרי".

תומכי נשיא מצרים המודח מוחמד מורסי מפגינים בקהיר, 15 ביולי 2013. AP
תומכי מורסי מפגינים ברחובות קהיר, אמש/AP

הדובר אף התייחס להפגנות נגד ארדואן בכיכר טקסים שבאיסטנבול, עקב הכוונה לבנות מרכז קניות בפארק גזי הסמוך, ואמר כי מצרים לא התערבה בנושא. "טורקיה צריכה להבין כי היא מדברת על מדינה גדולה עם היסטוריה גדולה". בשבוע שעבר מצרים אף זימנה את השגריר הטורקי כדי למחות על עמדתה של ארצו.

תומכי נשיא מצרים המודח מוחמד מורסי מפגינים בקהיר, 15 ביולי 2013. AP
לא מקבלים את הממשלה החדשה. תומכי מורסי, אמש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully