וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה: מטר מטאורים מרשים במיוחד בשמי הארץ

גם מחר ניתן יהיה לחזות בשמי הארץ בשיאו של מטר המטאורים השנתי, שייראה היטב בין 22:30 ל-4:30. בשעת השיא יחלפו בשמיים כמאה מטאורים בשעה

נא להצטייד בטלסקופ ובמשאלות: הלילה (שני) ובמהלך הערב ניתן יהיה לחזות בשמי הארץ בשיאו של מטר המטאורים "הפרסאידים" השנתי, שייראה היטב עד ל-4:30 לפנות בוקר. לרגל האירוע השמימי ייערך היום במצפה רמון פסטיבל "גשם של כוכבים" ובמסגרתו תוחשך תאורת הרחוב ביישוב, והחוגגים ושוחרי האסטרונומיה ייהנו מצפייה מיטבית במופע החזותי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מטר מטאורים בשמי ישראל בחודש שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מטר המטאורים הפרסאידים, מתרחש מדי שנה כאשר כדור הארץ חולף דרך שובל שרידי קרח ואבק שהותיר שביט סוויפט-טאטל. מטר זה נחשב לחזק במיוחד, והשנה צפויים לחלוף מטאורים בקצב של כ-100 בשעה. המטאורים חודרים לאטמוספירה במהירות של כ-60 קילומטרים לשנייה (או 212 אלף קילומטרים לשעה) ונשרפים תוך שהם משאירים שובל של אור שניתן לראות היטב, בעיקר באזורים שאינם מיושבים ושרמת זיהום האור בהם נמוכה.

גשם מטאורים בגרוסמול שבאוסטריה. רויטרס
ניתן לראות את מטר המטאורים היטב , גם בלי טלסקופ/רויטרס

מעבר להחשכת תאורת הרחוב, מהשעה 19:30 מחר ייערכו בפסטיבל במצפה רמון מגוון אירועים באצטדיון הכדורגל של היישוב, ובהם הרצאות מומחים בנושא אסטרונומיה ותצפיות מודרכות. לדברי פלורה שושן, ראש מועצת מצפה רמון: "התחלנו מסורת של החשכת תאורת הרחוב בישוב שהיא חלק מאסטרטגיה כוללת שנועדה להעלות את מצפה רמון על מפת התיירות העולמית ולממש את הפוטנציאל התיירותי הייחודי של היישוב".

עוד אמרה שושן: "מטר המטאורים הנוכחי מתרחש בתזמון טוב, כאשר החופש הגדול בעיצומו, ולכן אנו מזמינים את הציבור ושוחרי המדע יחד עם ילדיהם להגיע לכאן וליהנות מחוויה מרגשת ויפהפייה בשילוב הרצאות מומחים ואפשרויות לינה מגוונות ביישוב ובאזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully