וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישג במערכה על חלב: המורדים כבשו שדה תעופה צבאי

6.8.2013 / 5:02

כוחות האופוזיציה בסוריה הודיעו כי השלימו את ההשתלטות על שדה התעופה מינינג שהיה במצור שמונה חודשים. בכך חיזקו את שליטתם בציר המוביל לגבול טורקיה, בצל הכישלון בחומס

כוחות האופוזיציה בסוריה דיווחו הלילה (שלישי) כי הצליחו לכבוש בסיס צבאי מרכזי של חיל האוויר הסורי סמוך לגבול עם טורקיה, ובכך לחזוק את שליטתם בציר האספקה החשוב שמצפון לעיר חלב. כיבושו של שדה התעופה הצבאי מינינג, הממוקם על הכביש המחבר את חלב עם העיר הטורקית גזיאנטפ, הושלם בתום שמונה חודשים שבהם היה נתון במצור. אם הדיווח נכון, הדבר מסמל ניצחון חשוב לכוחות המורדים, שספגו לאחרונה שורת הפסדים בקרבות עם צבאו של הנשיא בשאר אסד.

מורד סורי ליד מסוק Mi-24 של הצבא בבסיס תפנתאז בצפון-מערב סוריה. מאי 2013. רויטרס
מורד סורי ליד מסוק צבאי בבסיס תפנתאז בצפון מערב המדינה/רויטרס

"שדה התעופה שוחרר כולו וכעת אנו רודפים אחר מה שנשאר מהכנופיות של אסד", נאמר בהודעה שפורסמה בשם תשע קבוצות שהשתתפו במבצע לכיבוש המקום. בין הקבוצות – גדוד "תווחיד" וארגון "המדינה האיסלאמית בעיראק ובלבנט" המסונפות לארגון הטרור "אל-קאעדה". פעיל האופוזיציה מוחמד נור אמר כי מרבית שטחו של שדה התעופה נפל בידיהם של המורדים בחודשיים האחרונים. לדבריו, כ-70 חיילים שהו במתחם קטן שנהרס אתמול בפיגוע התאבדות שבוצע במקום. "רוב החיילים נהרגו במתקפת ההתאבדות", אמר נור. "היתר ברחו בשלושה טנקים, את אחד מהם הרסו המורדים".

בחודש שעבר ניסה צבאו של אסד למנוע את נפילת הצבא בידי המורדים באמצעות מתקפה שיצאה מהעיר חלב בסיוע פעילים מרגון הטרור חיזבאללה. מקורות אופוזיציה דיווחו כי כוחותיו של הנשיא הסורי ביצעו כמה ניסיונות לכיבוש האזור הצפוני, אולם נסוגו לאחר שהמורדים קיבלו לידיהם אמצעי לחימה חדשים, ובכלל זה טילים נגד טנקים.

הצבא הסורי ביצע תקיפה מאסיבית בחומס, 29 ביוני 2013. רויטרס
הרס שנגרם עקב מתקפת הצבא הסורי בחומס, בחודש שעבר/רויטרס

לעומת ההישגים הצבאיים שעליהם דווח בצפון המדינה, בעיר חומס ספגו המורדים כישלון חרוץ בשבועות האחרונים. רק לפני שבוע הודיע צבא סוריה כי השלים את כיבושה של שכונת חאלידיה שבחומס, העיר השלישית בגודלה במדינה. חאלידיה נחשבה לאחד המעוזים המרכזיים של המורדים בעיר. אלה נאבקו על מנת להותיר את השטח בידיהם, אולם לא הצליחו בכך. בנאום ששודר אתמול בטלוויזיה הסורית הממלכתית הגדיר אסד את הפעולות של כוחות המורדים "כישלון". הוא טען כי האופוזיציה איננה אמינה. "היא כישלון ברמות הפופולריות והמוסריות שלה, ואין לה כל תפקיד בפתרון המשבר", דברי אסד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully