וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק בין סוריה לאיראן: נפט וגז תמורת השקעות

לפי הדיווח, השתיים הסכימו כי הרפובליקה האיסלאמית תעביר לסוריה סחורות בסך 3.6 מיליארד דולר, עבור הזכות להשקיע בתחומים שונים בשטחה. שר הנפט הסורי: "ישפר חיי האזרחים"

הנפט משמן את ציר הרשע? איראן חתמה עם סוריה על עסקת ענק בשווי 3.6 מיליארד דולרים, שבמסגרתה תספק הרפובליקה האיסלאמית לידידתה הערבית נפט, גז וסחורות נוספות, בתמורה לאפשרות להשקיע בה. כך דווח אתמול (שלישי) בסוכנות הידיעות הסורית סאנא. "הבנקים המרכזיים של איראן וסוריה חתמו ביום שני על הסכם שמעניק לסוריה אשראי בסך 3.6 מיליארד דולרים", דיווחה הסוכנות. עוד נמסר כי חלקה של סוריה בעסקה יהיה בכך שתפתח בפני איראן "להשקיע בתחומים שונים", מבלי שהורחב עליהם.

בפגישה שבה נחתמה עסקת הענק השתתפו שר הנפט הסורי סולימן עבאס ועמיתו האיראני רסטם גהסמי. "ההוצאה לפועל של ההסכם שהושג בין הצדדים תשפיע באופן חיובי על תנאי המחיה של העם הסורי", אמר עבאס. השניים דנו גם בהאצת היישום של הסכמים שנחתמו בעבר בין שתי המדינות. הצדדים הדגישו את ההשלכות החיוביות על הכלכלה, המסחר, הבריאות ועל המשק בכלל. מנכ"ל הבנק המסחרי של סוריה, פאריס סלמאן, אף אמר לעיתון הסורי "ווטן" כי חלק מהסחורות האיראניות – ובכלל זה קמח – כבר הגיעו לארצו, וזאת טרם חתימתם הסופית של ההסכמים, כמחווה של רצון טוב מצד איראן. "התשלומים הועברו לסוריה באופן ישיר, ללא סיבוכים או פרוצדורות נוספות", אמר סלמאן.

שדה הנפט אזדגאן, אירן, אפריל 2008. Vahid Salemi, AP
הרפובליקה האיסלאמית איבדה שווקים רבים בשל הסנקציות. שדה הנפט אזדגאן באיראן/AP, Vahid Salemi

איראן היא בעלת בריתה הקרובה ביותר של הנשיא הסורי בשאר אסד, המתמודד זה שנה וחצי כמעט עם מלחמת אזרחים המתחוללת בארצו, בין הצבא לבין כוחות המורדים המעוניינים להפיל את משטרו. לצד כוחותיו נלחמים גם לוחמי ארגון חיזבאללה הלבנוני, הזוכה גם הוא לתמיכה איראנית נרחבת. בחודשי הלחימה פחתה מאוד הפקת הנפט במדינה השסועה, עד שזו נאלצה לייבא אותו ממדינות אחרות. איראן, מנגד, איבדה שווקים רבים שאליהם ייצאה את "הזהב השחור", עקב הטלת הסנקציות שהביאה תכנית הגרעין שלה. הנפט יועבר לסוריה דרך שטחה של עיראק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully