וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: רוחאני בחר שר חוץ חדש ומנהל למו"מ גרעיני

הנשיא הנבחר יושבע לתפקיד רק בשבוע הבא, אך מקורות בלשכתו וכלי תקשורת באיראן כבר פרסמו את שמות המועמדים לתפקידים הבכירים. שר ההגנה לשעבר ינהל המגעים עם המערב

הנשיא הנבחר של איראן, חסן רוחאני, החל בבחירת השרים לממשלתו הראשונה, שיחליפו את השרים המכהנים של מחמוד אחמדינג'אד. מקורות בלשכתו של רוחאני, שימונה לתפקידו באופן רשמי בתחילת השבוע הבא, אמרו הבוקר (שני) כי הוא בחר בשר ההגנה לשעבר מוחמד פורוזנדה למזכיר המועצה האיראנית העליונה לביטחון לאומי.

פורוזנדה יחליף בתפקיד את סעד ג'לילי, שהיה מועמד לנשיאות בבחירות האחרונות. פורוזנדה שירת במשמרות המהפכה וכיום הוא חבר במועצה לביטחון לאומי. העומד בראש המועצה מתמנה אוטומטית לראש צוות המשא-ומתן של איראן בנושא תכנית הגרעין, בשיחות המתקיימות מול חמש המעצמות וגרמניה.

חסן רוחאני , נשיא איראן הנבחר. AP
נשיא איראן הנבחר, חסן רוחאני. מתחיל בעבודה/AP

במקביל, סוכנות הידיעות איסנ"א דיווחה הבוקר כי רוחאני בחר במוחמד ג'וואד זריף לתפקיד שר החוץ. זריף יחליף את עלי אכבר סאלחי, המכהן בתפקיד כשנתיים וחצי. זריף כיהן בעבר כסגן שר החוץ ובשנים 2007-2002 היה שגריר איראן באו"ם. עוד דווח כי ביז'ן זנאגנה ישוב לתפקיד שר הנפט, משרד בו כיהן כשר בשנים 2005-1997, עד מינויו לנשיא של מחמוד אחמדינג'אד.

חסן רוחאני יושבע לתפקיד ב-4 באוגוסט, יום ראשון בשבוע הבא, על ידי המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. על הפרלמנט בטהרן לאשר את כל מינויי השרים של הממשלה החדשה.

לקריאה נוספת
דיווח: נשיא רוסיה פוטין יבוא לטהרן, לראשונה מאז 2007
אחרי שמונה שנים: חמינאי נפרד לשלום מאחמדינג'אד
אחמדינג'אד מסכם כהונה: ההישג הגדול - הכחשת השואה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully