וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד ניצחון לאסד: הצבא כבש אזורי מפתח בחומס

נשיא סוריה ממשיך לקצור ניצחונות עם כיבושה של שכונת חאלידיה בעיר שכונתה "בירת המהפכה". הצבא הבטיח "להמשיך לרדוף את הטרוריסטים". המורדים: "הפסדנו בקרב, לא במערכה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו: מורדים קיצונים הוציאו להורג עשרות חיילים ליד חלב)

הישג צבאי נוסף לצבא סוריה בקרבות עם המורדים: הרשויות במדינה מסרו היום (שני) כי הצבא השיג שליטה מלאה ברובע שהיה אחד ממעוזי המורדים המרכזיים בעיר חומס שבמרכז סוריה, שאותה כינו המורדים "בירת המהפכה". זאת לאחר שבועות ארוכים של קרבות שהתקיימו במקום. "יחידות של צבאנו האצילי החזירו לחלוטין את השליטה, את הביטחון ואת היציבות לשכונת חאלידיה", דיווחה סוכנות הידיעות הסורית "סאנא".

קרבות בין צבא סוריה למורדים בחומס שבסוריה. יולי 2013. רויטרס
הרס בחומס בסוף השבוע, בעקבות תקיפת הצבא/רויטרס

ארגון זכויות האדם הסורי מסר כי העימותים האלימים בחאלידיה נמשכו גם הבוקר, אולם אישר כי כוחותיו של אסד כבשו את רוב השכונה והידקו את המצור על מעוזי המורדים שנותרו במרכז העיר. לדברי הארגון, המתקפה על האזור הבוקר הייתה העזה ביותר מאז החלה המתקפה. הטלוויזיה הסורית דיווחה על "קריסתה של מצודת הטרוריסטים בחאלידיה", וציינה: "אנו קוצרים ניצחון אחר ניצחון". קצין בצבא אמר לטלוויזיה הסורית: "אנחנו מקדישים את הניצחון לבשאר אסד, ואנו מקווים לנקות את כל סוריה. נמשיך לרדוף את הטרוריסטים מכל שאר האזורים בחומס". הצבא זוכה לסיוע של לוחמי חיזבאללה מלבנון.

קרבות בין צבא סוריה למורדים בחומס שבסוריה. יולי 2013. רויטרס
תושב העיר שחולץ מההריסות בחומס/רויטרס

ניצחון הצבא הסורי בחומס, העיר השלישית בגודלה במדינה, מגיע בדיוק חודש אחרי תחילתה של מתקפה רחבת היקף על העיר, שמטרתה לחבר את הבירה דמשק עם אזור החוף. פעילים מקומיים אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי 90% מהשכונה נמצאת בידי הצבא. אבו ראמי, אחד הפעילים הבולטים נגד אסד בחומס אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי נסיגת המורדים "היא תוצאה של הפגזה ארטילרית כבדה". לדבריו, "חאלידיה אולי נפלה, אבל חומס לא. הפסדנו בסיבוב הזה, אבל לא הפסדנו במלחמה". כמה שכונות בחלק העתיק של העיר עדיין נמצאות בשליטת המורדים, אולם ייתכן כי גם אלה ייכבשו בקרוב על ידי הצבא.

בשבוע שעבר מסר האו"ם כי מניין ההרוגים במלחמת האזרחים שהחלה במרץ 2011 עבר את המאה אלף. למעלה משני מיליון פליטים נמלטו מבתיהם עקב קרבות בין המורדים המוסלמים ברובם לבין תומכיו העלאווים של אסד. מנהיג האופוזיציה החדש בסוריה, אחמד ג'רבה, נפגש בסוף השבוע עם שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בניו יורק, והגדיר את המצב בארצו "מייאש". הוא קרא לממשל האמריקני לחמש את כוחות המורדים המתנגדים למשטרו של הנשיא בשאר אסד והוסיף כי על וושינגטון לפעול להשגת הסכם בין הצדדים. "מחויבות ארצות הברית לסיוע צבאי למועצה הצבאית העליונה היא חיונית, אך זה חייב להתבצע בהקדם כדי שנוכל להגן על עצמנו ועל אזרחים", אמר ג'רבה.

קרבות בין צבא סוריה למורדים בחומס שבסוריה. יולי 2013. רויטרס
המורדים טוענים כי חאלידיה נפלה, "אבל חומס לא"/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully