וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש אמ"ן: "זרעים לאיומים חדשים נטמנו בסוריה"

24.7.2013 / 0:01

אלוף אביב כוכבי הזהיר מפני פעילי ג'יהאד עולמי וקיצונים מוסלמים שפועלים לקידום "חזון מדינת ההלכה האיסלאמית" בסוריה. ובינתיים, דיווחים על 13 תקיפות בנשק כימי במדינה

צילום: סרטון שהועלה לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

צפו: המורדים טוענים - אסד השתמש בנשק כימי

ראש אגף המודיעין, אלוף אביב כוכבי, שב והזהיר אמש (שלישי) מפני המלחמה בסוריה שעלולה לגלוש לשטח ישראל והמדינות השכנות. "ייתכן שבטווח הארוך רוחות השינוי יישאו הזדמנות ובשורה, אך בטווח הקצר גוברים הסיכונים", אמר כוכבי שהשתתף בטקס סיום קורס קציני מודיעין. "בחלק מהגזרות נטמנו זרעים לאיומים חדשים. סוריה, המהווה דוגמה מטרידה ביותר, מושכת אליה אלפי פעילי ג'יהאד עולמי וקיצונים מוסלמים מהאזור ומהעולם, המבססים את עצמם במדינה, לא רק כדי להפיל את אסד, אלא כדי לקדם את חזון מדינת ההלכה האיסלאמית". לדבריו, "לנגד עינינו הולך ומתפתח, על מפתן דלתנו, מרכז של ג'יהאד עולמי, בהיקף נרחב, שעשוי להשפיע לא רק על סוריה ולא רק על גבולות מדינת ישראל, אלא על לבנון, ירדן, סיני, ועשוי להקרין על האזור כולו".

ראש אמ"ן אלוף אביב כוכבי חושף דרגות לקציני מודיעין חדשים. דובר צה"ל
"בסוריה מתפתח מרכז של ג'יהאד עולמי". ראש אמ"ן, אמש בטקס/דובר צה"ל

שליח האו"ם למזרח התיכון, רוברט סרי, אמר אתמול כי הארגון קיבל דיווחים על 13 תקיפות בנשק כימי שבוצעו במדינה השסועה. "האו"ם קיבל 13 דיווחים שכאלה עד כה", אמר והוסיף כי כל המקרים נמצאים בחקירה. סרי אמר למועצת הביטחון של האו"ם כי המזכ"ל באן קי-מון "מודאג עמוקות" מהדיווחים על שימוש בנשק מסוג זה. סרי אמר את הדברים על רקע הגעתם לביירות של ראש צוות החקירה של הארגון, אקה סלסטרום, ושל ראש צוות הפירוק מנשק של האו"ם, אנגלה קיין. היום יגיעו השניים לדמשק, שם ייוועדו עם גורמים בממשל הסורי ויבקשו לוודא כי אנשי הארגון יוכלו להגיע לאתרים שבהם נטען כי נעשה שימוש בנשק הקטלני. בחודשים האחרונים העבירו ארצות הברית, בריטניה וצרפת מידע לאו"ם על תקיפות בנשק כימי שלטענתן ביצעו כוחותיו של הנשיא אסד.

ניסיונות להגברת התמיכה העולמית במורדים

הממשלה הסורית מצדה אמרה כי תאפשר לאנשי האו"ם גישה לעיר חאן אל-אסל בלבד, שם לטענתם עשו המורדים שימוש בנשק כימי בחודש מרץ האחרון והביאו בכך למותם של לפחות 26 בני אדם, ובהם 16 חיילים. האופוזיציה הסורית הטילה את מלוא האשמה על השימוש בנשק הכימי על משטר אסד.

בתוך כך, מנהיג האופוזיציה החדש בסוריה, אחמד ג'רבה, הגיע אתמול לפריז לביקור בן יומיים שבמהלכו ינסה לשכנע את צרפת להגביר את תמיכתה במורדים. מחר צפוי ג'רבה, המלווה במפקד צבא סוריה החופשי סלים אידריס ומנהיגים נוספים באופוזיציה, להיפגש עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד. מדובר בביקור ראשון שעורך ג'רבה בצרפת מאז נבחר לעמוד בראש קואליציית ארגוני האופוזיציה הסוריים. בהמשך השבוע הוא יקיים שורת פגישות בניו יורק עם אנשי האו"ם. ביום שישי, כך טענה בריטניה, ייפגשו מנהיגי האופוזיציה הסורית עם 15 חברות מועצת הביטחון, בהן ידידותיה הקרובות של סוריה – סין ורוסיה.

אחד ממנהיגי האופוזיציה הסורית טען שלשום כי למרות הסתייגות הקונגרס האמריקני, אמצעי לחימה של ארצות הברית יתחילו לזרום לידי המורדים כבר בתוך כמה שבועות. במכתב שהגיע ל"ניו יורק טיימס" בדואר אלקטרוני, ציין הבכיר: "אנו חושבים שאוגוסט זה התאריך". מנגד אמר שליח האו"ם והליגה הערבית למדינה, לחדר אל-איברהימי, אמר: "נשק לא מביא שלום. אנו מעוניינים לראות את משלוחי הנשק לכל הצדדים נפסקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully