וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בפנטגון: המלחמה בסוריה עלולה להימשך עוד שנים

באחת האזהרות החמורות ביותר שנשמעו עד כה מוושינגטון, אמר סגן מנהל סוכנות הביון במשרד ההגנה שהמורדים הקיצוניים צוברים יתרון, ושגם נפילת אסד לא תפתור את המשבר בסוריה

רויטרס

סוכנות הביון של הפנגטון מעריכה כי מלחמת האזרחים בסוריה עלולה להימשך עוד כמה שנים לפחות. סגן מנהל הסוכנות, דיוויד שד, אמר כי המורדים הקיצוניים המזוהים עם הג'יאהד ועם האיסלאם הקיצוני, צפויים לצבור יתרון על פני הפלגים האחרים באופוזיציה.

בנאום ביטחוני בעיר אספן, קולורדו, הזהיר שד כי המצב בסוריה יחמיר כל עוד הנשיא הסורי, בשאר אסד, יישאר בתפקידו. לדבריו, האופוזיציה מפולגת לכ-1,200 קבוצות, ורבים מהפלגים עסוקים במאבקים טריטוריאליים. בין היתר, נאלצים להזניח את הלחימה בצבא הסורי כדי להיאבק אלה באלה על אספקת מים לכפרים שבשליטתם. לדברי שד, בכיר בפנטגון וחוקר מודיעין זה 31 שנה, קשה מאוד להבדיל בין מורדים "טובים" למורדים "רעים", אך מדובר ב"אתגר שאסור לוותר עליו".

מורדים מארגון ג'בהת א-נוסרה בעיר חומס. סוריה, יולי 2013. רויטרס
מורדים מהפלג הקיצוני ג'בהת א-נוסרה/רויטרס

"בשנתיים האחרונות, הפלגים הקיצוניים התרחבו, נעשו מאומנים יותר והפכו יעילים יותר, בצורה אכזרית", אמר שד בכינוס שנתי שנערך בחסות העיתון "ניו יורק טיימס". שד אמר כי אנשי הביון בפנטגון - והוא אישית - לעולם לא סברו שמשטר אסד יתמוטט במהרה, ובוודאי שלא לפני תחילת השנה הנוכחית. אמירה זו סותרת את עמדתם של כמה בכירים בוושינגטון, שבשנה שעברה חזו את נפילתו הזריזה של הנשיא הסורי. בין היתר, הנשיא ברק אובמה אמר בפברואר 2012 כי קריסת המשטר הסורי היא רק שאלה של זמן.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא ארה"ב, ברק אובמה. יולי 2013. רויטרס
נשיא ארה"ב, ברק אובמה. חזה שנפילתו של אסד היא עניין של זמן/רויטרס

שד לא סיפק תחזיק עדכנית להתמוטטות המשטר הסורי או לתאריך שבו ייכפה על אסד לפרוש מתפקידו. הוא תיאר שני תרחישים אפשריים, ששניהם צופים עתיד עגום לעם הסורי. "אם בשאר אסד יישאר, הוא יהיה מנהיג אכזרי יותר, שמורשתו תהיה עשרות אלפי האזרחים שהרג", אמר, "ואם אסד יפסיד, ויעזוב למובלעת (בתוך סוריה), אני חושב שתהיה מלחמת אזרחים שתימשך עוד שנים רבות".

שד אמר כי ארגון המורדים הקיצוני, ג'בהת א-נוסרה, נלחם על השליטה במדינה. "הם שם כדי להישאר", אמר. שד רמז כי לדעתו, מעורבות חיצונית במלחמה, הנעשית בקנה מידה קטן, אינה יעילה כל עוד אסד ממשיך לרשום הישגים בשדה הקרב בתמיכתן של איראן, רוסיה וחיזבאללה, ובעוד שהאופוזיציה מפולגת. כשנשאל כיצד לדעתו יכולה ארצות הברית להימנע מלשקוע במלחמה בסוריה, אמר שד: "האפשרות הטובה ביותר היא לסמוך על בעלות הברית שלנו באזור".

בתוך כך, דווח כי לוחמים כורדים לכדו אמש מפקד בכיר בפלג אל-קאעדה הפועל בסוריה. המפקד, המכונה אבו-מוסעב, נתפס בעיר תל אבייד שבצפון סוריה סמוך לגבול עם טורקיה.


לקריאה נוספת
חופשה קטנה מההפצצות: אסד מזמין אתכם לשחייה בים
האריה הרעב: האם אסד לא יתאפק ויתקוף את ישראל?
וול סטריט ג’ורנל: ישראל תקפה בסוריה לפחות 4 פעמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully