וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ג'ורנל: ישראל תקפה בסוריה לפחות 4 פעמים

מאמר המערכת של העיתון רומז כנראה על פעולה צבאית שטרם דווח עליה. המאמר מצליף באובמה על אזלת ידו, ומנגד משבח את נתניהו: "ישראל למדה לאכוף בעצמה את הקווים האדומים"

העיתון האמריקני וול סטריט ג'ורנל דיווח כי ישראל תקפה בסוריה לפחות ארבע פעמים מתחילת 2013. במאמר המערכת של העיתון, שהתפרסם אתמול (רביעי), נכתב כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לתקוף אמצעי לחימה סוריים, מתוך מחויבות לקווים האדומים שהציבה ירושלים. זאת, לפי כותבי המאמר, בניגוד ברור לנשיא האמריקני ברק אובמה, שאינו מגבה במעשים את איומיו על המשטר הסורי. עוד נכתב כי אזלת היד האמריקנית היא לקח לישראל, שלפיו גם בעניין איראן עליה לאכוף בעצמה את הקווים האדומים שהציבה.

לפי הדיווחים שהתפרסמו עד כה, מרביתם דלפו מוושינגטון וחלקם זכו לאישור בירושלים, ישראל תקפה בסוריה שלוש פעמים מתחילת השנה. בסוף חודש ינואר דווח כי ישראל הפציצה משלוח נשק במרכז המחקר הסורי בפאתי דמשק, ובראשית חודש מאי דווח על שתי תקיפות רצופות של טילי פאתח 110 בנמל התעופה של דמשק. לפני שבוע דווח על השמדת מאגר טילי יבשה-ים מדגם יאחונט, סמוך ללטקיה.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו. AP
ביקורת חריפה על אובמה, שבחים לנתניהו על נחישותו הצבאית/AP

לא ברור אם כותבי המאמר מחשיבים את שתי התקיפות הרצופות בחודש מאי כתקיפה אחת או שתיים. אם מדובר לטעמם בתקיפה אחת, הרי שהעיתון חושף למעשה תקיפה נוספת בסוריה שטרם דווח עליה בתקשורת הזרה.

במאמר נכתב כי לישראל "יש קווים אדומים אחרי הכל". עוד נכתב כי בין המטרות שהותקפו עד כה היו מצבור של טילי ים-יבשה, שיירה שהובילה ללבנון טילי קרקע-אוויר ומחסן נשק ליד דמשק, שבו הוסתרו טילים איראניים, שאם היו מגיעים לידי חיזבאללה היו מסוגלים לפגוע בתל אביב.

נשיא ארה"ב ברק אובמה. GettyImages
לטענת כותבי המאמר, אזלת היד של אובמה היא לקח לישראל/GettyImages

המאמר מציין כי כבר באוגוסט שעבר הזהיר אובמה את משטר אסד מפני שינוע של נשק כימי, וחזר על אזהרתו בחודש מרץ השנה. "כולם - ובמיוחד בשאר אסד - יודעים כעת שלאובמה אין קווים אדומים בנוגע לסוריה או לנשק כימי", מצליף המאמר בנשיא האמריקני. "אפילו שינוי המדיניות האיטי שלו, בנושא אספקת התחמושת הקלה לאופוזיציה הסורית, לכוד בביורוקרטיה ובאדישות של הקונגרס. הקוראים אולי סבורים שארה"ב צריכה - או לא צריכה - לערב את עצמה בסוריה, אך מעצמות חשובות אינן יכולות להשמיע איומים ריקים מבלי לחזות את ההשלכות".

"הלקח האיראני"

לעומת הביקורת הקשה על אובמה, המאמר מרעיף שבחים על ראש הממשלה הישראלי.

ריאיון לסי-בי-אס, נתניהו נשאל אם יהיה מוכן להשתמש בכוח צבאי כדי לעצור את תכנית הגרעין של איראן. הוא השיב: ובכן, 'לא אמתין עד שיהיה זה מאוחר מדי'. ראש הממשלה אומר זאת כבר כמעט שנתיים, אולי בזמן שהוא ממתין שארה"ב תפעל בעצמה, אך הוא מגלה שבנוגע לסוריה - ישראל צריכה לאכוף בעצמה את הקווים האדומים שלה".

היומון השמרני וול סטריט ג'ורנל עומד בראש רשימת העיתונים הנפוצים בארה"ב, ומוביל קו תקיף נגד ברק אובמה ונגד הממשל הדמוקרטי. ב-2012 קרא העיתון להצביע למיט רומני. העיתון נמצא בבעלות איל התקשורת רופרט מרדוק, המחזיק בארה"ב גם ברשת החדשות "פוקס". פעמים רבות מפרסם היומון כתבות האוהדות את ישראל, ובפרט את ראש הממשלה נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully