וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא ארה"ב: סגר אווירי בסוריה פירושו מלחמה יקרה

במכתב לסנאט, פירט הגנרל דמפסי כמה אפשרויות להתערבות צבאית במדינה, אך הזהיר כי לא מדובר בהכרח באמצעים יעילים. לדבריו, גם השתלטות על מאגרי הנשק הכימי תעלה מיליארדים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הרמטכ"ל האמריקני מזהיר את ממשל אובמה מפני העלות הכבדה של התערבות צבאית בסוריה, ולדבריו מדובר בהחלטה שפירושה "מלחמה לכל דבר". במזכר שחיבר ראש המטות המשולבים של הצבא, הגנרל מרטין דמפסי, נכתב כי אכיפת סגר אווירי בשמי סוריה עשויה לעלות כמיליארד דולרים בחודש, ועלולה גם לגרום נפגעים בקרב אזרחי סוריה.

את המזכר שלח דמפסי לוועדת הכוחות המזוינים של הסנאט, הדנה בהארכת כהונתו בשנתיים נוספות. לדבריו, הלקח שלמדה ארה"ב במלחמה בעיראק מוכיח כי כל התערבות צבאית עלולה להוביל להשלכות בלתי-צפויות.

דמפסי הבהיר כי התערבות צבאית בסוריה פירושה מלחמה לכל דבר. "אין זו החלטה שמקבלים בקלות", ציין במכתב שמוען לחברי ועדת הסנאט. "ברגע שארה"ב תקבל החלטה שכזו, עליה להתכונן למה שעלול להגיע בהמשך, וקשה יהיה להימנע ממעורבות עמוקה יותר", הזהיר.

רמטכ"ל צבא ארה"ב מרטין דמפסי בשימוע בוועדת הכוחות המזוינים של הסנאט. יולי 2013. AP
דמפסי מציג תצלום של חייל אמריקני, בשימוע בסנאט בשבוע שעבר/AP

דמפסי הגדיר במזכר חמש אפשרויות עיקריות להתערבות צבאית בסוריה: ייעוץ למורדים, תקיפות מהאוויר בהיקף מוגבל, אכיפת סגר אווירי, ביסוס אזורי חיץ בין המורדים לצבא, והשתלטות על מאגרי הנשק הכימי.

בהתייחסו לנשק הכימי של צבא סוריה, אמר דמפסי כי שימוש בכוח כדי להשמיד ולאבטח את המאגרים שבהם מאוחסן הנשק, ידרוש מארה"ב להקצות למשימה מאות מטוסים לצד פרישה קרקעית של חיילים - ויעלה מעל מיליארד דולרים לכל חודש של המבצע. לדבריו, גם אימון צבאי של המורדים, מבחינה לוגיסטית ומודיעינית, יעלה לפחות חצי מיליארד דולרים בשנה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

עימות בסנאט בין דמפסי לסנאטור מקיין

לדברי הרמטכ"ל האמריקני, גם אם ייאכף איסור טיסה בשמי סוריה, כפי שדורשים המורדים נגד משטר אסד, אין ביטחון שהדבר יביא לשינוי במאזן הכוחות במלחמת האזרחים המתחוללת זה יותר משנתיים, ושגבתה כ-100 אלף הרוגים.

ארה"ב מספקת כיום סיוע הומניטרי לאופוזיציה הנאבקת במשטרו של הנשיא בשאר אסד. לאחרונה הודיע ממשל אובמה על תכנית במסגרתה יצוידו המורדים בתחמושת קלה. ההודעה התקבלה בברכה בקונגרס, אך כמה מחוקקים רפובליקנים טענו כי מדובר בפתרון מאוחר מדי.

בין היתר, האיגרת ששלח דמפסי נועדה להשיב לביקורת הנוקבת שמתח הסנאטור הרפובליקני ג'ון מקיין, במהלך השימוע שנערך לדפמסי בסנאט בסוף השבוע שעבר. מקיין הטיח ברמטכ"ל האמריקני כי הממשל אינו עושה די כדי לעצור את הטבח בסוריה, ודרש מהצבא להציג אפשרויות להתערבות צבאית במלחמה. מקיין, חבר ועדת הכוחות המזוינים, ביקר לאחרונה בסוריה והביך את מחלקת המדינה כשנפגש עם המורדים כנציגה של וושינגטון. כעת הוא מבקש לעכב את מינויו של דמפסי לכהונה שנייה.

מקיין היה גם בין הסנאטורים הרפובליקנים שהתנגדו בתחילה למינויו של שר ההגנה צ'אק הייגל, וכאמצעי לחץ על הממשל טען כי מדובר ב"אדם לא כשיר לתפקיד". לבסוף התרצה מקיין והצביע בעד המינוי.


לקריאה נוספת
בכיר בפנטגון מזהיר: המלחמה בסוריה עלולה להימשך שנים
חופשה קטנה מההפצצות: אסד מזמין אתכם לשחייה בים
האריה הרעב: האם בשאר אסד לא יתאפק ויתקוף את ישראל?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully