וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורדים קיצונים בסוריה הוציאו להורג עשרות חיילים

כ-150 חיילים נהרגו בקרב בפרבר של חלב. בסרטון שהפיץ ג'בהת אל-נוסרה, הפלג הקיצוני המזוהה עם אל-קאעדה, נראות עשרות גופות ירויות מוטלות ליד חומה. "מעט מאוד נלקחו בשבי"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

פלג קיצוני של המורדים הסורים הרג 150 חיילים במערכה על חלב בשבוע שעבר, וכ-50 מהם הוצאו להורג אחרי שנכנעו. הארגון הסורי לזכויות אדם שמושבו בלונדון דיווח אמש (שבת) על התקרית, בהתבסס על סרטון שהפיצו המורדים.

הסרטון, שצולם בפרבר חאן אל-עסל בימים שני ושלישי, תיעד עשרות גופות שהושלכו לצד חומה נמוכה. מנהל הארגון הבריטי, רמי עבד אל-רחמן, ציטט עדי ראייה שאמרו כי 51 חיילים שנפלו בשבי נורו למוות. "מבין אלה שנכנעו, מעט מאוד נקלחו בני ערובה", אמר. לדבריו, מדובר בפעולה של הארגון הקיצוני ג'בהת אל-נוסרה, פלג ג'יהאדיסטי של המורדים המזוהה עם אל-קאעדה, המסתייעת בלוחמים שבאו לסוריה מארצות זרות.

אם הדיווח נכון, הרי שמדובר באחד ממעשי הטבח הקשים ביותר שעשו המורדים בכוחות המשטר. הדבר עשוי לפגוע עוד יותר בתדמיתה של האופוזיציה, שממילא מפולגת ומסוכסכת ואינה מצליחה להשמיע קול אחיד מול המערב.

מורדים סורים בעיר חלב, סוריה. יולי 2013. רויטרס
פרמדיקים מפנים את גופות החיילים. חאן אל-עסל, בשבוע שעבר/רויטרס

הטבח התרחש בעיר חאן אל-עסל, פרבר של חלב. הן המורדים והן המשטר הסורי טוענים שבעיר זו התרחשה מתקפת נשק כימי ב-19 במרץ, ושני הצדדים האשימו זה את זה בביצועה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

מנהיג האופוזיציה החדש: המצב בסוריה מייאש

בשבוע שעבר ביקרה בסוריה משלחת פקחים של האו"ם. המשלחת שהתה בדמשק במשך יומיים, אך לא קיבלה אישור לבקר בחאן אל-עסל. קודם להגעת המשלחת, נפגשו חבריה עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, ושללו בפניו כל איחוד עם ארגון המורדים הקיצוני ג'בהת אל-נוסרה.

בפגישה במטה האו"ם בניו יורק, אמר מנהיג האופוזיציה הנבחר, אחמד ג'רבה, כי המצב בסוריה "מייאש", וקרא לממשל האמריקני לחמש את כוחות המורדים. הוא אמר כי על וושינגטון לפעול להשגת הסכם בין הצדדים. "מחויבותה של ארצות הברית לסייע למועצה הצבאית העליונה, וזה חייב להתבצע בהקדם כדי שנוכל להגן על עצמנו ועל אזרחים", אמר ג'רבה.

בשבוע שעבר, הזהיר הרמטכ"ל האמריקני מפני העלות הכבדה של התערבות צבאית בסוריה, ואמר כי מדובר בהחלטה שפירושה "מלחמה לכל דבר". במזכר שכתב הגנרל מרטין דמפסי, נאמר כי אכיפת סגר אווירי בשמי סוריה עשויה לעלות כמיליארד דולרים בחודש ועלולה לגרום לנפגעים בקרב אזרחי סוריה.

דמפסי כתב כי הלקח שלמדה ארה"ב מהמלחמה בעיראק מוכיח כי כל התערבות צבאית עלולה להוביל להשלכות בלתי-צפויות. הוא הבהיר כי "ברגע שארה"ב תקבל החלטה שכזו, עליה להתכונן למה שעלול להגיע בהמשך, וקשה יהיה להימנע ממעורבות עמוקה יותר".

לקריאה נוספת
ראש אמ"ן: "זרעים לאיומים חדשים נטמנו בסוריה"
צבא ארה”ב: סגר אווירי בסוריה פירושו מלחמה יקרה
חופשה קטנה מההפצצות: אסד מזמין אתכם לחוף הים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully