וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מסוריה: פיצוץ ענק הביא למותם של 40 בחומס

1.8.2013 / 19:00

לפחות 120 בני אדם נפגעו בפיצוץ העצום במחסן שבו הוסתרו אמצעי לחימה. לאחרונה השתלט הצבא על מעוזים בולטים של המורדים בעיר. אסד בביקור נדיר מחוץ לדמשק: "בטוח בניצחון"

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: לירון בארי

40 בני אדם נהרגו ולפחות 120 אחרים נפצעו היום (חמישי) בפיצוץ ענק במחסן שבו הוסתרו אמצעי לחימה בעיר חומס. ארגון זכויות האדם הסורי, המתנגד למשטרו של הנשיא בשאר אסד, מסר כי הפיצוץ התרחש בשכונת ואדי א-דהב - שנכבשה על ידי הצבא הסורי. עוד נמסר כי בין ההרוגים במקום יש חיילים ואזרחים, וכי חלק מהפצועים במצב אנוש. טרם התברר מי אחראי לפיצוץ. בסרטון שהועלה לרשת האינטרנט ובו תועד הפיצוץ העצום נראות פטריות עשן מיתמרות לשמיים, על רקע קריאות "אללה אכבר" של אזרחים סורים שצפו בפיצוץ.

סוריה: עשרות הרוגים בפיצוץ עז בחומס.
פיצוץ הענק ב"בירת המהפכה" חומס, היום

הפיצוץ היום בא על רקע השתלטות הצבא הסורי על אזורי מפתח בחומס, העיר השלישית בגודלה במדינה. חומס כונתה "בירת המהפכה" מאז החלה מלחמת האזרחים במרץ 2011, ולפני כחודש פתח הצבא הסורי במתקפה עזה על העיר. "יחידות של צבאנו האצילי החזירו לחלוטין את השליטה, את הביטחון ואת היציבות לשכונת חאלידיה", דיווחה סוכנות הידיעות הסורית סאנא ביום שני. חאלידיה נחשבה עד לאחרונה אחד המעוזים הבולטים של המורדים הסורים. פעילים מקומיים אמרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי 90% מהשכונה נמצאת בידי הצבא. אבו ראמי, אחד הפעילים הבולטים נגד אסד בחומס אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי נסיגת המורדים "היא תוצאה של הפגזה ארטילרית כבדה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
קרבות בין צבא סוריה למורדים בחומס שבסוריה. יולי 2013. רויטרס
מפלה למורדים. הרס בחומס, בתחילת השבוע/רויטרס

"אנו קוצרים ניצחון אחר ניצחון", הודיעה הטלוויזיה הסורית על הישגיו של הצבא. קצין סורי אף הקדיש אותם לנשיא אסד, והתחייב "להמשיך לרדוף את הטרוריסטים מכל שאר האזורים בחומס". מנגד, הפעיל אבו ראמי אמר: "חאלידיה אולי נפלה, אבל חומס לא. הפסדנו בסיבוב הזה, אבל לא הפסדנו במלחמה". היום הודיע אסד כי הוא "בטוח בניצחונו" על המורדים. "אם אנחנו בסוריה לא היינו בטוחים בניצחון, לא היה לנו את הרצון להתנגד ולא היינו מסוגלים להתמיד בלחימה בת השנתיים", נמסר בהודעה מטעם הצבא.

לפי דיווחי הטלוויזיה הסורית, היום ביקר אסד בדראיה שבפרברי דמשק, מעוז נוסף של המורדים שכעת מוחזק ברובו על ידי הצבא. ככל הידוע, מדובר בביקור ראשון של אסד מחוץ לבירה מאז מרץ 2012. "הנשיא אסד בוחן יחידה של כוחותינו המזוינים בדראיה באירוע של 'יום הצבא", נמסר בטלוויזיה, מבלי שהציגה צילומים מהאירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully