וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: "תותח הגיהנום" של המורדים בקרב על חומס

4.8.2013 / 21:30

האופוזיציה החמושה בסוריה ממשיכה להתחמש בכלי נשק מאולתרים לקרב המערכה המכריעה מול צבא אסד. לפנות בוקר פשטו המורדים על בסיס מצפון לדמשק וגנבו מאגר של טילי נ"ט ונ"מ

צילום: סרטי חובבים שהועלו לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

המורדים הסורים השתלטו לפנות בוקר (ראשון) על מחסני נשק מצפון לדמשק והתחמשו במצבור גדול של טילים נגד טנקים וברקטות נגד מטוסים. פעילים באזור הציגו תמונות בהן נראים לוחמים של "צבא סוריה החופשי" נושאים ארגזי נשק שנגנבו ממחסנים בעיר יברוד.

במקביל הוצגו כלי נשק מאולתרים שהרכיבו המורדים, המסייעים להם בקרבות במסגרת מלחמת האזרחים בסוריה. אחד מהם הוא "תותח הגיהנום", כלי נשק שנראה לראשונה לפני כחודשיים, ולא ברור כמה יחידות ממנו יוצרו. לטענת המורדים, התותח מסוגל לירות יותר מ-15 סוגים של פגזים השוקלים 40 קילוגרמים, ולשגר אותם לטווח של קילומטר וחצי.

למרות שהמורדים הצליחו לרשום כמה הישגים צבאיים מסביב לדמשק, הם עדיין נמצאים בעמדת נחיתות מול צבא המשטר, הנאבק בהם על השליטה בחומס. המורדים מנסים להתחמש בכל דרך אפשרית ולהרכיב כלי נשק מאולתרים, משאריות של רובים ותותחים שלכדו ומכלי נשק שקיבלו ממדינות המפרץ, התומכות במאבקם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תצלום ארכיון של "תותח הגיהנום". לא ידוע אם קיימת יחידה אחת או יותר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עד כה, ערב הסעודית וקטאר שלחו למורדים טילים נגד טנקים וטילים נגד מטוסים. הפשיטה לפנות בוקר הוסיפה למאגר התחמושת של המורדים טילי נ"ט "מילאן" מתוצרת צרפת וטילי "קונקורס" מתוצרת רוסיה, כמו גם רקטות גראד. לפי דיווחים לא-מאומתים, גם טורקיה העבירה תחמושת למורדים. ארה"ב הבטיחה להעביר למורדים תחמושת קלה, אך ככל הנראה לא יהיה נשק מתוצרת אמריקנית.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

המורדים נשבעים לשוב לקוסייר

"עוד נשוב בקרוב לקוסייר", אמר הבוקר אחד המורדים, בהתייחסו למעוז המורדים שנפל לידי צבא סוריה והחיזבאללה לפני כחודשיים. אחרי ההשתלטות על העיר, צבא סוריה ריכז את מאמציו בהשתלטות על הכפרים הגובלים בינה ובין חומס, ובשבוע שעבר הצליח לכבוש את אחת הכניסות לעיר.

סוכנות יוניס"ף התריעה בסוף השבוע כי באל-קוסור, השכונה הצפונית של חומס, חוסים 400 אלף בני אדם, שברחו אליה מהפצצות בדרום העיר ובמרכזה. האו"ם מעריך כי יותר מ-100 אלף בני אדם נהרגו במלחמת האזרחים בסוריה מאז מרץ 2011.

כתבנו קובי מנדל מוסר כי אמש הובאה לבית החולים זיו בצפת תושבת סוריה בת 45, שנפצעה קשה בקרבות בארצה. היא הועברה בהמשך לבית החולים רמב"ם בחיפה, והרופאים עבדו שלוש שעות כדי לחלץ מלבה רסיס מתכת באורך סנטימטר וחצי. ברמב"ם מאושפזים כעת עוד שלושה פצועים סורים.

לקריאה נוספת
תיעוד: פיצוץ ענק בחומס גרם למותם של יותר מ-40 איש
מהו הטיל החדש שמאיים על הטנקים של צבא אסד?
אובמה ופוטין בפגישה קשה: לא מסכימים על פתרון לסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully